رانندگان کردستانی تسهیلات کرونایی دریافت کردند

مدیرکل راهداری،حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: سه هزار و ۶۱۷ نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافری استان کردستان تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدراشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری،حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه رانندگان ناوگان مسافری از آسیب دیدگان شیوع ویروس کرونا هستند ،گفت: حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر از رانندگان و فعالان این بخش در کردستان درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات را در سامانه کارا ثیت کردند.

او افزود: افراد ثبت نام کننده حدود ۲۲۲ میلیارد ریال (هر نفر ۶۰ میلیون ریال) درخواست تسهیلات داشتند که تاکنون ۱۵۵ میلیارد ریال حدود ۹۸ درصد از مبلغ درخواستی به سه هزار و ۶۱۷ نفر عمدتا رانندگان سواری بین شهری پرداخت شده است.

کردستان دارای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا است، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

گفتنی است؛ استان کردستان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ خودرو و چهار هزار و ۶۸ راننده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.