رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مردم از رعایت دستورالعمل‌ها خسته شده اند، اما کرونا قوی‌تر شده است

علی اصغر حسنی گفت: مردم از شرایط کرونایی خسته شده‌اند و توجه کمتری به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارند، اما سرعت ابتلاء ویروس جهش‌یافته زیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جهش‌هایی که از این بیماری ایجاد شده می‌تواند سرعت ابتلا را افزایش دهد و مردم متاسفانه از شرایط کرونایی خسته شده‌اند و توجه کمتری به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارند. از همین رو احتمال عود دوباره بیماری وجود دارد.

 

او افزود: عادی‌انگاری مردم و عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند باعث عود دوباره بیماری شود، مسافرت‌ها، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های جمعی می‌تواند به راحتی زمینه شیوع بیماری را افزایش دهد.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ویروس جهش‌یافته می‌تواند خطراتی را برای مردم داشته باشد، ادامه داد: مسافرت‌های نوروزی به مشهد موجب می‌شود تا این شهر نیز مانند برخی از شهر‌های کشور درگیر ویروس جهش‌یافته شود به همین دلیل از زائران بارگاه رضوی درخواست می‌کنیم در نوروز امسال، مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نکنند.


بیشتر بخوانید


حسنی بیان کرد: در حال حاضر شرایط شهر مشهد به لحاظ ابتلا به کرونا در شرایط زرد قرار دارد، اما اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود، این شهر نیز درگیر ویروس جهش‌یافته و یا افزایش آمار ابتلا به کرونا می‌شود.

او تصریح کرد: خوشبختانه اجرای طرح شهید سلیمانی توانست با بازدید‌های مکرر از اماکن عمومی، زمینه اجرای دقیق‌تر دستورالعمل‌ها و برخورد با متخلفان را فراهم آورد.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۰:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
بابا همیشه که توپ رو می ندازید تو زمین مردم .الان خودی نشون بدید و مدیریت کنید و واکسن خوب بیاورید