دیوار باغ‌های مرکبات دزفول کوتاه است/ ویلاسازی نفس باغ‌های پرتقال را می‌گیرد

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز تبدیل باغ‌های مرکبات دزفول به باغ ویلا را یکی از عوامل کاهش رونق مرکبات این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا جمالی‌پور رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز با اشاره به تبدیل باغ‌های مرکبات دزفول به باغ‌ویلا‌ها گفت: حدود ۳ الی ۴ سال است که مرکبات این شهرستان رونق گذشته خود را از دست داده است.

او با اشاره به وضعیت پرتقال دزفول در بازار میوه افزود: در سال‌های گذشته، باغداری در دزفول رونق بسیار بالایی داشت، اما متأسفانه از زمانی که ویلاسازی رواج پیدا کرد، باغداران به این سو حرکت کردند و باغداری را کنار گذاشتند.

جمالی پور اظهار داشت: با این وضعیت فکر می‌کنم تا ۴ سال آینده کشاورزی دزفول توان و رونق اولیه خود را نداشته باشد، زیرا اکثر باغداران، باغ‌های خود را به ویلا و ویلاباغ تبدیل کرده‌اند و برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها به مردم اجاره می‌دهند و دیگر خود را درگیر سختی‌های کشاورزی نمی‌کنند.

او تصریح کرد: تعدادی از باغات دزفول باقی مانده است و هنوز فعال هستند، در این شرایط، مرکبات و سبزیجات خوزستان رفته رفته اصالت خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۱۳:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
باغهارو برای عروسی و پارتی ها شبانه اجاره میدن
آخرین اخبار