کلاهبردار آثار تاریخی در اهر دستگیر شد

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: عامل کلاهبرداری معامله تابوت سنگی در شهرستان اهر دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سرهنگ داداشی  فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی و انتشار فیلمی با موضوع فروش تابوت سنگی در شهرستان اهر نیرو‌های یگان حفاظت مستقر در شهرستان با همکاری نیروی انتظامی پس از تحقیق و کسب مستندات علمی در خصوص وجود یا عدم وجود تابوت سنگی مذکور در شهرستان اقدام به شناسایی عامل معامله و دستگیری او کردند.

او گفت: بر اساس مستندات علمی به دست آمده هیچ گونه عدله‌ای مبنی بر وجود تابوت سنگی در شهرستان اهر نبوده و فرد مورد نظر با انتشار فیلم اقدام به کلاهبرداری کرده است که با ورود به هنگام یگان حفاظت و نیروی انتظامی شهرستان این معامله متوقف شد.

سرهنگ داداشی گفت :بنا به استعلامات و اعترافات صورت گرفته، فرد مذکور طی تابستان گذشته اقدام به حفاری غیرمجاز در روستای بصیرآباد از توابع شهرستان اهر کرده بود که با تشکیل پرونده متهم به مراجع قانونی معرفی شد.

او گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار