آیت الله سعیدی:

نظام اسلامی با اتکا به توانمندی داخلی پیروز است

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بر ضرورت اتکا به همه توانمندی های داخلی برای رفع مشکلات کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه (س) روز سه شنبه در دیدار محمد مخبر،رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه داشتن بر توانمندی های کشور برای برون رفت از مشکلات اظهار داشت: فرمایش های رهبر معظم انقلاب حق است و باید به آن عمل شود چرا که باعث عزت و اقتدار نظام است.

او با بیان این که همواره دستی پشتیبان و حامی نظام اسلامی بوده و خیلی از کسانی که اهل معرفت هستند این را حس کردند و باید این فکر در جامعه توسعه داده شود افزود: خیلی از افراد از فهم اینکه رهبر معظم انقلاب سخنی را که می گویند برای نظام مناسب و مفید است ناتوان هستند.

سعیدی تصریح کرد: ما محکوم به پیروزی هستیم و باید پیروز شویم و شکی در این نیست در این دنیا هر کسی محکوم به یک چیزی است ما ایرانی ها نیز ذیل رهبری رهبر معظم انقلاب و عنایت های امام زمان (عج) محکوم به پیروزی هستیم و این کار باید به دست نیروهای داخلی انجام شود.

تولیت حضرت معصومه خاطرنشان کرد: غریبه در این کشور کاری نمی تواند بکند دلبستن به غریبه هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه موقت قم با قدردانی از تلاش های ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت و تولید واکسن کرونا بیان داشت: باید روی این کار که با اتکا به توان و ظرفیت های درونی کشور صورت می گیرد تبلیغ شود.

او در ادامه خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در راستای محرومیت زدایی و رفع مشکل های اقتصادی و معیشتی کشور و همچنین قم را مورد توجه قرار داد و گفت: مطمئن باشید خدا شما را یاری می کند به هیچ وجه دلسرد نشوید، حاشیه ها و مسائلی هستند که از آن به دور هستید و در متن حرکت می کنید و بهترین راه نیز حرکت در مسیر اهل بیت است.

سعیدی همچنین در بخشی دیگری از سخنان خود بیان کرد: مشکل حاشیه نشینی در قم نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام برطرف شود.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تاکید بر اتکا به همه توانمندی های داخلی برای رفع مشکل های کشور گفت: ما به پشتوانه ظرفیت های داخلی محکوم به پیروزی هستیم و هیچ شکی نیز در این نیست.

مخبر نیز با اشاره به فعالیت های ستاد اجرایی در کشور اظهار داشت: در نیمه دوم سال گذشته چهار هزار راس گوساله را از پاکستان وارد و بین خانه های مردم در سیستان و بلوچستان تقسیم کردیم که این اقدام موجب تولید ۱۶ هزار تُن گوشت و ایجاد ۱۲ تا ۱۳ هزار شغل طی مدت ۶ ماه شد.

او افزود: با سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد ریالی در کارخانه های کوچک تعطیل شده کشور ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه معطل مانده مردم فعال، و نزدیک به ۲۳ هزار شغل نیز ایجاد شد.

مخبر با بیان این که ستاد اجرایی با محدودیت های مختلفی از جمله محدودیت در مدیریت و همچنین محدودیت در تامین منابع مالی رو به رو است، گفت: وقتی به مردم متصل می شویم همه این ها به یک جا رفع می شود.

او  ادامه داد: ستاد اجرایی سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه می کند که ۸۰ هزار میلیارد ریال آن توسط مردم تامین می شود.

مخبر گفت: احداث چهار هزار باب مدرسه و مسجد و همچنین مدرسه علمیه فوق العاده در مناطق مختلف کشور و اجرای طرح های آبرسانی و برق رسانی و کمک به درمان بیماران گوناگون تنها بخشی از فعالیت های این ستاد به شمار می آید.

او احداث ۲۵۰ خانه بهداشت و ۱۲ بیمارستان با ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی را از دیگر اقدام های ستاد اجرایی فرمان امام ذکر کرد و گفت: تمامی این فعالیت ها با کمترین نیروی کار صورت می گیرد چرا که ابزار کار این ستاد مردم هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین احداث پالایشگاه گاز با ظرفیت تولید ۷۵ میلیون مترمکعب طی سال های اخیر که کشور در شرایط دشوار تحریم قرار داشت را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح که برای آن بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شد سالانه تنها یک میلیارد دلار صادرات و ۲۰ هزار تَن اشتغالزایی دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.