کوچکترین جانورشناس مشهدی همیار محیط بان شد

ابوالفضل جغتایی فعال محیط زیست و موسوم به " جانورشناس کوچک مشهدی" مورد قدردانی قرار گرفت و به عنوان همیار محیط بان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به اعتقاد روان شناسان "تعلیم و تربیت کودکان از طریق تجربه مستقیم و برقراری ارتباط با جهان اطراف آغاز می‌شود و با کاربرد حواس مختلف و از طریق فعّالیت و آزمایش، آن‌ها به صورت موثری به یادگیری فعالانه می‌پردازند.  کودک از تفکر منطقی و مولد در مورد اشیا و پدیده‌های واقعی لذت می‌برد.

او افزود:یک کودک دوست دارد به تفکر، استدلال و سپس نتیجه گیری بپردازد و برای بیان هریک از آن‌ها دلایل منطقی بیاورد، یعنی درست مانند یک دانشمند کوچک عمل می‌کند و ما این قابلیت تجربی را در ابوالفضل به عینه مشاهده کردیم.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  با اشاره به اینکه دانسته‌های این نوجوان ۱۲ ساله در شناخت حیات وحش همه را متحیر کرده است ادامه داد: از روز نخست که ابوالفضل در برنامه تلویزیونی به گفتگو و بیان احساس خود از تنوع زیستی سخن پرداخت این ارتباط بین اداره آموزش و مشارکت مردمی حفاظت محیط زیست استان با او و خانواده اش برقرار شده و دراین خصوص حمایت‌های لازم برای تسهیل و توسعه آموزش برای وی صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید



همتی بیان کرد: شرکت سیمان زاوه تربت  درفهرست صنایع سبز استان امسال موفق به دریافت لوح تقدیر همزمان با همایش ملی تجلیل از واحد‌های سبز کشور شده است قرار گرفت، این شرکت با فراهم ساختن تجهیزات عکاسی  از این نوجوان دوستدار حیات وحش حمایت کرده است تا مشاهده هایش را مستند سازی و به اطلاع همسالان خود برساند.

دراین مراسم با دریافت کارت " همیار محیط بان " به امضاء مشاور رئیس سازمان در امور انتظامی و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، ابوالفضل جغتایی رسما همیار محیطبان شد.

ابوالفضل جغتایی ساکن و متولد مشهد است و دوازده سال سن دارد. او یک فعال محیط زیست، و حوزه علاقه‌مندی اش حیات وحش است. اطلاعات زیادش چندی پیش پای او را به برنامه تلویزیونی «شگفت انگیزان» باز کرد.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.