در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مسابقات قرآن کریم، بیش از دو و نیم میلیون دنبال کننده دارد

دبیر اجرایی سی و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن کریم درباره‌ این رویداد قرآنی توضیحاتی ارائه کرد.

حمید مجیدی مهر، دبیر اجرایی سی و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جزئیات این مسابقات گفت: مسابقات قرآن کریم در دو بخش برگزار می‌شود؛ یک مسابقه ویژه سازمان اوقاف و دیگری ویژه طلاب علوم دینی جهان اسلام داریم.

وی توضیح داد: مانند سال‌های گذشته در بخش مسابقات اوقافی، رشته‌های ترتیل، حفظ قران کریم و قرائت را خواهیم داشت؛ در بخش طلاب علوم دینی، رشته قرائت و ترتیل، ترتیل و قرائت و تفسیر، ترتیل و تفسیر و حفظ کل قرآن کریم را برگزار می‌کنیم. همچنین ۲ رشته منحصر به فرد در زمینه خطابه و تفسیر تخصصی قرآن کریم نیز فعال است.

مجیدی مهر در ادامه افزود: در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در پلتفرم‌های مختلفی که اکنون در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، ما یک بسته خوب و قوی‌ ارائه کردیم. بیش از دو و نیم میلیون بازدید از فضای مجازی و مجموعه اخبار و مسابقات به ثبت رسید که در نوع خودش رکوردی در عرصه فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با تدابیری که از قبل اندیشیده شده در این دوره از مسابقات بین ۶ تا ۸ میلیون بازدید را در مجموع اخبار و رویداد‌ها، تصاویر و فیلم‌های مسابقات به ثبت برسانیم.


بیشتر بخوانید


مجیدی مهر درباره دومین دوره کتابت قرآن کریم گفت: آثار خوش نویسی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که داوری بر آن صورت گرفته است و برگزیدگان اعلام خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: دومین همایش کاتبان وحی به نیت تبادل فرهنگی بین کشور‌هایی که در زمینه خط فعالیت‌هایی دارند برگزار خواهد شد. ان شاء الله در آینده بتوانیم این حوزه را تقویت کنیم و بیشتر آن به مردم بشناسانیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.