مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یلام:

کمیته سامان‌دهی موزه‌های استان تشکیل شد

شنبه زاده از تشکیل کمیته سامان‌دهی موزه‌های این استان خبر داد.

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: کمیته سامان‌دهی موزه‌های استان با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز با حضور اعضای کمیته این اداره‌کل در محل سالن جلسات برگزار شد.

او افزود: در این جلسه تمامی مشکلات و نواقصی و برنامه‌های پیشنهادی برای ارتقای این موزه‌ها مطرح شد و برای رفع این موانع مصوباتی به تصویب رسید.

شنبه‌زاده تصریح کرد: مصوب شد که جلسات کارگروه شورای راهبردی موزه‌ها به‌صورت منظم هر سه‌ماه یکبار با ارائه گزارش‌های قبلی برگزار شود.

او با بیان اینکه در استان سه موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخ کشاورزی وجود دارد که همه روزه بخصوص ایام نوروز پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان است، یادآور شد: بازگشایی موزه‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و بنا به شرایط رنگ شهرستا‌ن‌ها در ایام نوروز انجام می‌پذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه نرم‌افزار بهداشتی در ورودی موزه‌ها فعال و اجرا می‌شود، گفت: از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به تعمیرات موضعی فضا‌های معیوب و آسیب‌دیده، تعویض سیستم‌های روشنایی آسیب‌دیده فضا‌های نمایشی موزه‌ها، نصب سیستم حفاظتی و چشمی دوربین‌ها در مکان‌های کور و مورد نیاز موزه‌ها، تهیه دستگاه‌های ضدعفونی کننده و تب‌سنج به تعداد مورد نیاز اشاره کرد.

شنبه‌زاده ادامه داد: قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی ثبت شده و مربوط به دوران قاجار است و مهمتر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی استان است، کاخ فلاحتی نیز یکی از بنا‌های تاریخی و ثبت شده در مرکز استان با کاربری موزه تاریخ کشاورزی است و در موزه باستان‌شناسی واقع در شهرستان دره شهر آثاری از پیش از تاریخ تا دوران اسلامی به نمایش گذاشته شده که به روی علاقمندان باز است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.