آن روی دیگر مرگ پرندگان در خلیج گرگان و میانکاله را دیده اید؟ + فیلم

مرگ پرندگان مهاجر در خلیج گرگان و میانکاله از بهمن ماه امسال آغاز شده است و بنابر آمار رسمی تا کنون لاشه بیش از ۲۰ الی ۲۲ هزار پرنده در این مناطق جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،هر چند مرگ پرندگان مهاجر که برای زمستان گذرانی به این‌مناطق می‌آیند ناراحت کننده است، اما بیان یک نکته دیگر در این میان مغفول مانده است.


این روز‌ها جمع آوری لاشه پرندگان در خلیج گرگان و میانکاله یکی از وظایف اصلی محیط بانان دو استان گلستان و مازندران است کاری که در روز‌های زمستانی مشقت‌های بسیار زیادی دارد.


محیط بانان برای جمع آوری لاشه این پرندگان هر روز، با باتلاق‌های منطقه جدالی نفس گیر دارند جدالی که کارشان را بسیار سخت کرده است.


باران‌های زمستانی و حتی ریزش برف، سرمای منطقه و همچنین استفاده از پوشش خاص برای جلوگیری از سرایت بیماری‌های احتمالی همه و همه دست به دست هم داده تا محیطبانان خلیج گرگان و میانکاله روز‌های سختی را پشت سر بگذارند.


در ادامه فیلم‌هایی را ببینید از محیطبانانی که این روز‌ها لاشه پرندگان را در خلیج گرگان جمع آوری می‌کنند.

 

 

 


چند روز قبل هم فیلمی از تلاش یک محیط بان در شرایط برفی و بارانی منطقه به دست مان رسیده بود که میتوانید در ادامه آن را ببینید.

 

 

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
جدای از مسولیتها مرگشان اعلام خطر محیط زیستی به انسان است که از آن ارتذاق میکنند نظافت را فقط در چهار دیواری خانه مان میبینیم و محیط بیرون از آن دغدغه همه ست که در آن امرار معاش و زندگی دارند هر دو مکمل هم در سلامتیست سموم و پسماندها و سوداگران و طمع کاران دشمنان محیط زیست که بدون سرعت گیر به طبیعت میتازند و نشانه های عکس العمل طبیعت که بروز میکند!
آخرین اخبار