نخستین ایستگاه هواشناسی کوهستان سیستان و بلوچستان به زودی کلنگ زنی می شود

وعده احداث نخستین ایستگاه هواشناسی کوهستان سیستان و بلوچستان در شهرستان تفتان که از وعده‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در بازدید از واحد‌های عملیاتی هواشناسی استان بود، محقق شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: علاوه بر مبادله موافقتنامه احداث ایستگاه هواشناسی تفتان بین اداره کل هواشناسی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حدود ۵۰ درصد از اعتبار این پروژه نیز جذب شده است.

او افزود: ارائه مجوز احداث پروژه جدید و تخصیص اعتبار در شرایط کنونی مالی دولت نشان می‌دهد که نگاه عالی‌ترین رکن برنامه ریزی و توسعه استان به هواشناسی سازنده و مهم است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سازمان هواشناسی نیز بخشی از اعتبار تأمین تجهیزات این پروژه معادل ۶۶۰ میلیون تومان را پرداخت کرده است که امیدواریم با فراهم شدن شرایط ساخت و ساز در این منطقه کوهستانی، اوایل بهار سال آینده کلنگ احداث این ایستگاه به زمین زده شود.

مهمترین ارتفاعات برف گیر استان یعنی تفتان فاقد ایستگاه هواشناسی است و اداره کل هواشناسی استان غیر از دسترسی به داده‌های سنجش از دور، هیچ دسترسی به داده‌های عینی پارامتر‌های اقلیمی و سابقه بارش‌های برف آن در دست ندارد.

حیدری توضیح داد: پیش بینی می‌شود با احداث ایستگاه هواشناسی تفتان به عنوان نخستین ایستگاه هواشناسی کوهستانی استان، اطلاعات اقلیمی این منطقه که از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و ورزشی استان نیز محسوب می‌شود، برای کاربرد‌های مختلف ثبت شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار