فرمانده انتظامی شهرستان ایلام خبر داد؛

توصیه‌های پلیس برای خرید آخر سال/ تقویت و حضور پلیس در اماکن آلوده به جرم

سرهنگ موسوی گفت: با توجه به خرید‌های آخر سال، پلیس در مقابل اماکن، مراکز خرید و همچنین مناطق آلوده و جرم خیز حضور فعالی خواهد داشت.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت : با توجه به اینکه در ماه‌های آخر سال، مراجعه شهروندان به مراکز تجاری و بازار‌ها برای انجام خرید آخر سال، افزایش می‌یابد، در اینگونه مواقع سارقان به ارتکاب انواع سرقت نظیر جیب بری، کیف قاپی، سرقت‌های تحت پوشش مسافر و مسافربر و... مبادرت می‌ورزند.

او افزود: شهروندان می‌توانند با رعایت توصیه‌های پلیسی، از جمع شدن عوامل موثر در سرقت جلوگیری کرده و با ناکام گذاشتن سارقان از ارتکاب سرقت، خود را در مقابل آسیب‌های مادی و جانی حفظ کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام تصریح کرد: از سوی دیگر، وقوع سرقت اماکن و منازل در این روز‌ها به لحاظ شرایط خاص همانند خالی از سکنه بودن و ... افزایش پیدا می‌کند برهمین اساس هموطنان عزیز باید برای جلوگیری از سرقت توصیه و هشدار‌های پلیس را مد نظر خود قرار دهند.

او از شهروندان خواست تا حد ممکن از همراه داشتن پول نقد و اشیای قیمتی اسناد و مدارک با ارزش و غیر ضروری به هنگام حضور در اماکن عمومی خودداری و بیشتر از کارت‌های بانکی در خرید‌ها استفاده کنند.

سرهنگ موسوی گفت:شهروندان در صورت عدم دسترسی به پارکینگ، خودرو خود را در محل ­های قابل دید و جا‌های مطمئن با نور کافی پارک کرده و از تجهیزات ایمنی و تأخیری همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان هنگام خرید در مراکز فروش از کارت­‌های اعتباری و عابر بانک برای خرید استفاده کرده و از قرار دادن رمز در کنار آن خودداری کنند، گفت: در فروشگاه‌هایی که امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد، از دادن اطلاعات کارت به فروشنده خودداری و شخصاً رمز عبور و مبلغ پرداختی را وارد کنید.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.