یزد پیشرو در زمینه اهدای پلاسما بهبود یافتگان کووید ۱۹

مدیرکل انتقال خون یزد گفت: تا کنون بیش از دو هزار واحد پلاسما از بهبود یافتگان کووید ۱۹ گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مدیرکل انتقال خون یزد در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان یزد با تشریح وضعیت اهدای خون در استان گفت: اهداکنندگان سرمایه‌های انتقال خون هستند و مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند به نحوی که متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر حدود ۲۴ نفر است در حالی که در استان یزد حدود ۳۵ در هر هزار نفر است.

نقی تقوائی بیان داشت: به علت شیوع ویروس کرونا، اهدای خون در استان یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو بوده اما با همت اهداکنندگان خون در این ایام هیچگاه چالش کمبود خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی استان یزد نداشتیم و تقریبا صد در صد درخواست مراکز درمانی را پاسخگو بودیم.

او با اشاره به تامین پلاسما مراکز درمانی استان، اظهار داشت: استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اهدای پلاسما بهبودیافتگان کووید ۱۹ هست و تا کنون بیش از دو هزار واحد پلاسما از بهبودیافتگان کووید ۱۹ گرفته شده و استان رتبه سوم کشوری را در این مقوله به خود اختصاص داده است.

تقوائی از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در محدوده سنی ۱۸ سال به بالا قرار دارند و یک ماه از بهبودی آن‌ها گذشته است خواست، در صورت داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون یزد واقع در صفاییه، میدان ابوذر مراجعه نموده و به شکرانه سلامتی خود و با اهدای پلاسما در جهت نجات جان بیماران این اداره کل را یاری کنند.

سیدمهدی کلانتر، رئیس بنیاد نخبگان یزد به همراه جمعی از نخبگان استان، ضمن دیدار با مدیرکل انتقال خون یزد با اشاره به همت بالای مردم استان گفت: اداره کل انتقال خون استان یزد در چندین سال گذشته با همت اهداکنندگان خون و تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم انتقال خون، یکی از رتبه‌های برتر کشوری در زمینه اهدای خون را به خود اختصاص داده است.

در این مراسم تعدادی از نخبگان، خون خود را با هدف کمک به همنوع اهدا کردند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار