معاون وزیر نفت:

وزارت نفت با مراکز پژوهشی کشور۴۲ پروژه مشترک مطالعاتی دارد

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: مجموعه این وزارتخانه در خصوص حمایت از فناوری داخلی، زنجیره‌ای ارتباطی با مراکز پژوهشی ایجاد کرده است که ۴۲ پروژه مشترک پژوهشی و مطالعاتی در حوزه های بالا دستی و پایین دستی و صنایع وابسته به نفت حاصل این همکاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سعید محمدزاده معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت نفت با مراکز پژوهشی کشور۴۲ پروژه مشترک مطالعاتی دارد، گفت: هدف از این قرارداد‌ها و ارتباطات پژوهشی این است که دانشگاه در کنار صنعت به شکل یک قرارداد بلند مدت کار و فعالیت کرده و این کار نیز قوام پیدا کند.

او افزود: ایجاد و ابلاغ رسمی "پژوهانه" برای اعضا هیات علمی دانشگاه ها، ارائه فرصت مطالعاتی برای اساتید در وزارت نفت و تحقق بحث "در‌های باز" پژوهشکده نفت بر روی پژوهشگران از جمله برنامه‌های وزارت نفت برای جذب و حمایت حداکثری از حوزه تحقیق و پژوهش در کشور است لذا از مجموعه جامعه دانشگاهیان و پژوهشگران می‌خواهیم به درخواست وزارت نفت برای این ارتباط علمی پاسخ مثبت دهند.

معاون مهندسی، پژوهش وفناوری وزیر نفت ادامه داد: در کنار این‌ها پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز مجوز گرفته است که بستر بسیار بزرگی را برای بخش‌های فناور و تجاری کشور فراهم کرده است و هدف این پارک فناوری ارتباط با مجموع بخش‌های دانش بنیان به ویژه پارک‌های علمی است و همچنین شرکت‌های استارتاپی نیز در این قالب مورد حمایت قرار می‌گیرند.


بیشتربخوانید



محمدزاده بیان کرد: به منظور توسعه فناوری‌های همراه با صنایع نفت، صندوق" پژوهش و نوآوری حوزه نفت" مجوز گرفته و فعالیتش آغاز شده است و این صندوق به عنوان یکی از ارکان حامی افراد دارای ایده و محصول نو برای صنعت نفت عمل کرده و مکانیزم تضمین خرید محصول برای فعالان این حوزه نیز در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: مطابق بخشنامه‌های داخلی این وزارتخانه که سابقه آن به قبل از سال ۹۸ باز می‌ شود اگر کالایی در داخل کشور تولید شود خریدش از خارج کشور ممنوع است و بنابر این نگاه، صنعت نفت به بخش حمایت از تولید داخل دیدگاهی حداکثری دارد.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: در پی به روز رسانی سند و نظامنامه پژوهش و فناوری نفت، شرکت‌ها موظف هستند در پروژه‌های مختلف مرتبط با نفت حتما پیوست فناوری داشته باشند و امیدواریم این نظام نامه در کشور بیش از این توسعه پیدا کند.

 

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.