تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای واقعی و مجازی ممنوع است

معاون دادگستری استان بوشهر گفت: تبلیغات زودهنگام برای انتخابات سال آینده در فضای واقعی و مجازی ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر در نشست انتخابات و رسانه استان بوشهر بیان کرد: تبلیغات زودهنگام نیز برای انتخابات در فضای واقعی و مجازی ممنوع است و قانون‎‌گذار بازه قانونی آن را هشت روز پیش از برگزاری انتخابات تا ۲۴ ساعت مانده به روز انتخابات مجاز دانسته است.

او ادامه داد: در فضای مجازی مشاهده شده که برخی پیش از نام نویسی و تایید صلاحیت نامزدها دست به تخریب و یا تبلیغ انتخاباتی می‌زنند که تخلف است و در صورت مشاهده با عاملان آن برخورد می‎‌شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی استان بوشهر افزود: اصل بر این است که همه تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی برگزار شود و مانند سال‎‌های گذشته تجمع و سخنرانی وجود ندارد مگر اینکه شرایط کرونایی کشور به وضعیت عادی تبدیل شود.

آبروی افراد در انتخابات قربانی منفعت طلبی گروه‏‌هانشود

گشتاسبی عنوان کرد: رسانه‎ها باید هوشیار باشند تا آبرو و عزت افراد در انتخابات قربانی منفعت طلبی گروه‏‌ها و جناح‌‏های سیاسی نشود و نتیجه انتخابات در نهایت منجر به سربلندی نظام جمهوری اسلامی شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: رسانه‌ها و مردم استان در انتخابات گذشته نقش بی بدیلی ایفا کردند و انتظار است در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز نقش خود را بخوبی ایفا کنند.


بیشتر بخوانید


گشتاسبی بیان کرد: سوء استفاده از امکانات، تریبون و هر وسیله‎ متعلق به بخش دولتی برای انتخابات ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

او عنوان کرد: در قانون جرایم رایانه‌‎ای ماده ۷۴۶ نشر اکاذیب عنوان شده هر کس به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقام‎‌های رسمی با سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند و در دسترس دیگران قرار دهد و یا اعمالی بر خلاف حقیقت از شخص حقیقی یا حقوقی اعلام کند یا به صورت صریح یا تلویحی به کسی نسبت دهد افزون بر اعاده حیثیت از ۹۱ روز تا ۲ سال به زندان و جریمه نقدی مجازات می‎‌شود.

رسانه‌ها زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر نیز گفت: فعالان رسانه باید برای تحقق مهم‌ترین اصل که زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم است نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

خلیل رضایی افزود:رسانه‎‌ها در انتخابات گذشته برای حضور حداکثری مردم و تنویر افکار عمومی و رونق بخشی به انتخابات نقش بسزایی ایفا کردند و در انتخابات سال ۱۴۰۰ به دلیل شرایط خاص ملی، بین المللی و کرونایی رسانه‌‎ها باید از هنر خود برای تحقق مشارکت حداکثری استفاده کنند.

او ادامه داد: امیدبخشی به جامعه به عنوان یکی از توصیه‏‌های مهم رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه رسانه‏‌ها باشد و از طریق بازگو کردن خدمات نظام، در این زمینه نقش ایفا کنند.

تولید ۷۲ هزار دقیقه برنامه ویژه انتخابات در صدا وسیمای مرکز بوشهر

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر هم گفت: در انتخابات فرارو با توجه به شرایط خاصی که از لحاظ شیوع ویروس کرونا ایجاد شده نقش رسانه‏‌ها از دوره‎‌های قبلی اثرگذارتر و فراگیرتر خواهد بود.

سید حسین ناظر افزود: از ابتدای شهریور ستاد انتخاباتی صداو سیمای استان بوشهر فعال شده و مقرر است در مراحل زمینه سازی، تبیینی، تحقیقی، فراخوان، روز انتخابات، روز‌های بعد از انتخابات برنامه تولید کنیم.

وی ادامه داد: ۷۲ هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی و خبری ویژه انتخابات در این مرکز تولید می‌شود که برنامه‌های تبیینی  از روز پایانی سال اجرایی روی آنتن می‌روند.

ناظر افزود: روند برگزاری انتخابات در استان بوشهر از ۳۰ نقطه در شبکه‏‎‌های استانی و سراسری از ساعت هشت صبح تا پایان زمان انتخابات به صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

وی گفت: از هم اکنون رسانه‌‏ها و به ویژه صداو سیما امیدآفرینی، مصلحت اندیشی و جلوگیری از سیاه‌‎نمایی در جامعه را باید به طور جد در دستور کار قرار دهند و خدمات انجام شده توسط دولت و نظام را با رعایت اصل بی طرفی و فارغ از تفکر سیاسی به مردم ارائه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.