رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس :

دشمن از پیشرفت ایران هراس دارد

سردار سرتیپ بهمن کارگرگفت: دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را به باور رساند و به همین دلیل است که پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف، دشمن را هراسان کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار سرتیپ بهمن کارگر روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی گفت : حتی در دوران دفاع مقدسی سیم خاردار از کشور‌های دیگر وارد می‌شد، اما امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا جلوی پیشرفت هسته‌ای ایران را بگیرند.

او افزود: علاوه بر پیشرفت‌های نظامی و دفاعی ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی نیز افتخاراتی کسب کرده است زیراکه هم اینک کشورمان قطب پزشکی منطقه است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه تثبیت نظام در دفاع مقدس اتفاق افتاد گفت : افتخارات این دوران متعلق به نیرو‌های مسلح نبود، همه اقشار مردم، اصناف، قومیت‌ها آمدند تا از حق دفاع کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود اینکه در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش‌های زیادی شده است، اما هنوز در خط مقدم آن هستیم، پشت جبهه مقاومت را آن طور که باید به جامعه معرفی نکرده ایم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در دفاع مقدس هر کسی جای خود را برای خدمت رسانی پیدا کرد افزود: اقشار مختلف جامعه، روستاییان، هنرمندان، مهندسان، جهادگران، پزشکان و سایر اقشار وارد میدان شده بودند و هر کسی نقش خود را ایفا می‌کرد که این روش باید به یک نقشه راه تبدیل شود.

سردار کارگر با بیان اینکه اداره کشور در دوران دفاع مقدس نیز باید به نقشه راه تبدیل شود افزود: تحریم، تهدید و جنگ بود، اما همه دستگاه ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها به وظیفه خود درست عمل می‌کردند.

او با بیان اینکه ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک وطن را از دست نداد افزود: اگر این واقعه و حماسه را با تمامی جنگ‌هایی که در کشورمان رخ داده است مقایسه کنیم متوجه بزرگی آن خواهیم شد زیراکه در بیشتر جنگ‌ها ما بخشی از خاک وطن را از دست داده ایم.

او گفت: در تمامی جنگ‌هایی که در طول تاریخ رخ داده است اتفاقات ناگواری بوده است که حتی مردم ایران را تحقیر کرده اند.

سردار کارگر گفت : در جنگ جهانی اول که حتی ایران بی طرف بوده است متاسفانه جمعیت زیادی از کشور از گرسنگی و بیماری

جانشان را از دست دادند، با وجود اینکه در آن دوران ایران صادر کننده گندم بود، اما قحطی ایجاد شد و مردم به خاطر فقر و گرسنگی جان می‌دادند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در جنگ جهانی دوم نیز شاه از کشور فرار کرده بود و سران سه ابر قدرت بدون اجازه ایران در تهران نشست گذاشتند و حتی اجازه ورود به شاه را نیز ندادند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و گفت: ارزش‌های دفاع مقدس را باید در جامعه تبیین کنیم.

محمدعلی شجاعی از تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در راه اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی کمک کرده اند قدردانی کرد و افزود: این مجموعه مهم با هم افزایی تمامی اداره‌ها و نهاد‌ها ایجاد شده است.

او افزود: مدیران دستگاه‌ها در راه اندازی این مجموعه فرهنگی احساس تکلیف و به طور جدی در زیر ساخت‌های آن مشارکت کردند.

او گفت: تلاش می‌کنیم تا سایر فاز‌های این مجموعه تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

در این آیین تمبر یاد بود مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی مقدس رونمایی شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.