رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های لرستان:

۷۰ زندانی توسط خیرین آزاد شدند

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های لرستان گفت: تاکنون در قالب کاروان‌هایی ۷۰ زندانی، از زندانیان استان توسط خیران آزاد شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،مجتبی روشن‌پور،رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های لرستان اظهار کرد: مواد مخدر جدی‌ترین معضل در رابطه با جوانان و جامعه است.

او  عنوان کرد: مبارزه با این معضل نیازمند تلاش همه‌جانبه بوده و یک نهاد به تنهایی قدر به رفع آن نیست.

روشن‌پور با اشاره به این‌که در این زمینه اقدام عملی و دغدغه اصلی ایجاد نشد است، افزود: زندانیان یکی‌از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که به دلیل مسائل اقتصادی، اجتماعی و ... که مختص آن‌هاست تاب جامعه را ندارند.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های لرستان در حال حاضر ۵۰۰۰ نفر زندانی در زندان‌های استان داریم، عنوان کرد: بیشترین جرایم مربوط به حمل و نقل و فروش مواد مخدر است.

او ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مشاوره فردی برای ۲۱۰۰ زندانی، کاهش آسیب‌های رفتار پرخطر برای ۳۰۰ نفر از پرسنل، مهارت زندگی برای ۱۲۰ نفر از سرباز‌های وظیفه، پیشگیری از اعتیاد برای ۲۰۰ نفر، کارگاه‌های آموزشی با همکاری دفاتر تسهیلگری، با راه‌اندازی کاروان‌های خیرین آزادسازی ۷۰ نفر در قالب این کاروان‌ها و مشاوره مذهبی به ۴۰۰۰ نفر زندانی ازجمله فعالیت‌های ماست.

روشن‌پور با اشاره به برگزاری پویش نذر کتاب در این اداره کل، عنوان کرد: تاکنون جشنواره‌های فرهنگی هنری و همچنین مسابقه استعدادیابی در سطح زندان‌های استان برگزار شده است.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های لرستان تصریح کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های فرهنگی با زندان‌های استان همکاری داشته باشند.

او با اشاره به این‌که درحال حاضر ۱۰۱۷ نفر در کارگاه‌های زندان‌ها مشغول کار هستند، عنوان کرد: با قراردادی که با بخش خصوصی بسته شده ۴۰۰ نفر از زندانیان مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار