رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه؛

انباشت پسماند در برخی روستا‌های مراغه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: انباشت و وضعیت نامناسب پسماند در برخی روستا‌های این شهرستان در حال ایجاد کانون‌های آلودگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،غلامرضا زارعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه  در جلسه کارگروه مدیریت پسماند مراغه  گفت:با توجه به اینکه جمع‌آوری پسماند‌ها از برخی روستا‌ها نامناسب بوده و در برخی موارد انباشت آن‌ها در مسیل‌ها روی می‌دهد، ساماندهی و توجه بیشتر به این امر ضروری است.

اوافزود: انباشت زباله‌ها و پسماند‌ها روستایی به ویژه در مناطق گردشگری این شهرستان زنگ خطری برای محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی به شمار می‌رود.

او اضافه کرد: هم‌اکنون روزانه حدود ۱۷ تن پسماند روستایی به زباله‌گاه مرکزی مراغه انتقال می‌یابد که این میزان زباله می‌تواند در صورت عدم ساماندهی و جمع‌آوری نامناسب تهدیدی برای محیط زیست باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه اضافه کرد:همچنین از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در جاده‌های روستایی نیز باید با مشارکت دهیاری‌ها جلوگیری شده و این موضوع ساماندهی شود.

زارعی  نظارت بیشتر دانشکده علوم پزشکی مراغه بر جمع‌آوری پسماند‌های عفونی مراکز خصوصی در این شهرستان و تعیین تکلیف مالکیت اراضی شورچمن را نیز خواستار شد.

دکتر احمد مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه نیز بیان کرد:هم‌اکنون سه بیمارستان این شهرستان مجهز به جایگاه امحای زباله‌های عفونی است.

او با اشاره به جمع‌آوری پسماند‌های عفونی مراکز خصوصی در سطح این شهرستان افزود: این زباله‌ها توسط یک شرکت خصوصی جمع‌آوری و پس از بی‌خطرسازی تحویل زباله‌گاه مرکزی می‌شود.

او با انتقاد از عدم همکاری برخی مطب‌ها و مراکز خصوصی در جمع‌آوری پسماند‌های عفونی اضافه کرد:با وجود مکاتبه‌های دانشکده علوم پزشکی و دادستانی، سازمان نظام پزشکی نیز همراهی و همکاری مناسبی در این خصوص ندارد.

منقی مسکینی عاون عمرانی فرماندار مراغه نیز با تاکید بر لزوم کاهش پسماند‌های انباشت شده در برخی مناطق، بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید جدیت و عزم بیشتری برای حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.