ارزیابی علمی پیاده‌سازی زیرساخت‌های بهره‌برداری از کشاورزی هسته‌ای در کازرون و کوهچنار

پیاده‌سازی زیرساخت‌های بهره‌برداری از کشاورزی هسته‌ای در کازرون و کوهچنار با حضور مسئولان این شهرستان ها، مورد ارزیابی علمی و کارشناسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غریب فاضل‌نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در نشستی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و زیرساخت‌های این دانشگاه و همچنین بسترهای بالقوه و متعدد شهرستان کازرون در حوزه‌های کشاورزی، میراث‌فرهنگی، آب و صنعت، اظهار کرد: ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در سطح شهرستان کازرون وجود دارد و بهره‌برداری و استفاده از آنها در جهت توسعه این منطقه، از جمله مطالبه‌های عمومی و برجسته مردم است که با حضور و فعالیت‌های علمی فریدون عباسی‌دوانی نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، امیدهای زیادی برای این امر تحقق یافته است.

او اظهار امیدواری کرد: با استفاده از توانمندی‌های علمی و اجرایی نماینده کازرون و کوهچنار، بتوانیم از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در جهت توسعه پایدار منطقه استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با اشاره به گروه‌های مختلف و مرتبط آموزشی فعال در دانشگاه سلمان فارسی کازرون افزود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی در غرب استان فارس و قطب علمی منطقه، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های متعددی را برای کمک به تحقق مطالبه عمومی مردم برای توسعه شهرستان کازرون دارد.

او ادامه داد: با توجه به رویکردهای جامعه‌محوری که در این دانشگاه دنبال می‌ کنیم، گام‌های مرتبط برای نقش‌آفرینی در این زمینه را برداشته‌ایم و امیدواریم با تداوم تعامل‌های هم‌افزا با تمامی مجموعه‌های مدیریتی و تخصصی در سطح شهرستان و کشور، بتوانیم زمینه‌های لازم برای تحقق کشاورزی هسته‌ای را با ساختارهایی دانشگاهی و مبتنی بر پژوهش و تحقیقات ایجاد کنیم.

حمید رشیدی رئیس جهاد کشاورزی کازرون، نیز با ارایه گزارشی از سیمای کشاورزی و دامداری در سطح منطقه، به برخی از مشکلات عمده و برجسته کشاورزان و دامداران در زمینه آفت‌ها و آلودگی‌ها با منشأهای مختلف اشاره و بیان کرد: منطقه کازرون، ظرفیت‌های کشاورزی بسیار زیادی دارد و در برخی از محصولات کشاورزی و باغی، به عنوان قطب شاخص در سطح کشور نیز شناخته می‌شود.

او گفت: با این وجود آفت‌ها و برخی از مشکلات دیگر ناشی از آلودگی‌ها با منشأهای مختلف، باعث شده‌اند هر ساله درصدهای قابل توجهی از محصولات مختلف از بین بروند. این مسئله هم ضرر و زیان کشاورزان، باغداران، دامداران و سایر فعالان این حوزه را به دنبال داشته و هم باعث از بین رفتن منابع مختلف می شود.

رئیس جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجموعه جهاد کشاورزی کازرون برای کنترل و کاهش این مشکلات، افزود: گرچه با بهره‌گیری از توان تخصصی کارشناسان توانسته‌ایم در بسیاری از این حوزه‌ها آفت‌ها و مشکلات جاری را کاهش داده و کنترل کنیم، اما باتوجه به توان تولیدی بالای منطقه در حوزه‌های کشاورزی و دامی، امید داریم با استفاده از فناوری‌های هسته‌ای و پرتودهی، بتوانیم توان تولید کشاورز و دامدار را افزایش داده و ضمن افزایش رونق در این حوزه و کمک به کشاورزان و دامداران، از اتلاف منابع نیز جلوگیری کنیم.

در پایان مقرر شد گروه کارشناسان مربوطه، طرح پیشنهادی برای مبارزه با آفات و سایر مباحث مرتبط با کشاورزی هسته‌ای را متناسب با سیمای کشاورزی شهرستان‌های کازرون و کوهچنار و گزارش‌های کارشناسی مرتبط با آفات، تنظیم و ارایه کنند.

نشست تبادل نظر کارشناسی و ارزیابی فنی ـ میدانی پیاده‌سازی زیرساخت‌های بهره‌برداری از کشاورزی هسته‌ای در سطح شهرستان‌های کازرون و کوهچنار، با حضور هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، مسئول دفتر و کارشناسان دفتر نماینده شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی کازرون و برخی از مدیران و کارشناسان این اداره به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار