بسته حوادث؛

کشف ۱۰ میلیارد ریال انواع کالا و تعداد زیادی احشام در کرمانشاه/ ۴۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز کشف شد

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: با تلاش مرزبانان پاوه ۱۰ میلیارد ریال انواع کالا و تعداد زیادی احشام سبک و سنگین قاچاق در این شهرستان کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت : نیرو‌های مرزبانی پاوه حین پایش و کنترل نقاط مرزی از فعالیت چند قاچاقچی که قصد انتقال مقدار قابل توجهی کالا و احشام قاچاق به خارج کشور را داشتند، مطلع شدند.

او گفت : مرزداران شهرستان پاوه با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مسیر حرکتی قاچاقچیان شده و با استقرار در محل مناسب نسبت به توقیف خودرو‌های متعلق به آن‌ها اقدام کردند.

 الهی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته یک هزار و ۵۰ بسته توتون، ۶۰۰ متر پارچه، ۸۰ دست پوشاک، ۲۰ قطعه خودرو و پنج دستگاه تلویزیون قاچاق کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه افزود: با تلاش نیرو‌های مرزبانی پاوه ۱۰۵ راس احشام شامل ۷۵ راس گوسفند و ۳۰ راس گوساله قاچاق نیز کشف شد.

او ارزش محموله قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال ذکر و گفت: در این راستا چهار قاچاقچی دستگیر و ۲ دستگاه خودروی متعلق به آن‌ها نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

 الهی مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین اولویت‌های مرزبانی استان برشمرد و گفت: کشفیات ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری در مقایسه با سال قبل بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

کشف  ۱۰ کیلوگرم محلول اکلیل سرنج در شهر کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف ۴۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز و ۱۰ کیلوگرم محلول اکلیل سرنج در شهر کرمانشاه و دستگیری سه نفر در این راستا خبر داد.

علی اکبر جاویدان گفت: پس از اطلاع ماموران انتظامی کرمانشاه از فعالیت سه نفر در کار تهیه و توزیع مواد محترقه دست ساز و خطرناک، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تهیه مواد محترقه غیرمجاز در شهرک دولت آباد شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در این بازرسی ۴۰ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز و ۱۰ کیلوگرم محلول اکلیل سرنج که طبق نظر کارشناسان ارزش آن‌ها به سه میلیارد ریال می‌رسید، کشف شد.

 جاویدان از پلمب محل ساخت مواد محترقه غیرمجاز و دستگیری سه نفر در این راستا خبر داد و ادامه داد: افراد دستگیر شده برای صدور احکام لازم به دستگاه قضایی معرفی شدند.

او از خانواده‌ها خواست در ایام پایانی سال و منتهی به مراسم سنتی چهارشنبه سوری بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و از تهیه مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک برای آن‌ها خودداری کنند .

دستگیری سارق حرفه‌ای در "اسلام آبادغرب"

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری سارقی حرفه‌ای در "اسلام آبادغرب" خبر داد که با ارتکاب ۲۲ فقره سرقت، ۱۳۰ راس گوسفند را در روستا‌های این شهرستان به سرقت برده بود.

علی اکبر جاویدان افزود: پس از وقوع سرقت‌های متعدد احشام در روستا‌های "اسلام آبادغرب"، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین راستا ماموران پلیس آگاهی اسلام آبادغرب با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را خارج از شهرستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: سارق دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب ۲۲ فقره سرقت احشام اعتراف و عنوان کرد طی هفته‌های اخیر ۱۳۰ راس گوسفند را به سرقت برده است.

جاویدان با بیان اینکه ارزش گوسفند‌های سرقتی طبق نظر کارشناسان به چهار میلیارد ریال می‌رسد، از کشف تعدادی احشام مسروقه و تحویل آن‌ها به صاحبانشان خبر داد.

او گفت: تلاش برای پیدا کردن بقیه احشام مسروقه ادامه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار