روستاهای فارس صدرنشین جدول دوستداران کتاب ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: نام یازده روستای این استان در صدر جدول دوستداران کتاب ایران قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی گفت: از بین ۵۵ روستای سراسر کشور که به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافته‌اند، نام ۱۱ روستای استان فارس دیده می‌شود.

او گفت: روستاهای اکبرآباد از شهرستان پاسارگاد، محمدآباد از شهرستان مرودشت، موسویه و طاحونه از شهرستان جهرم، بریز از شهرستان لارستان، اکبرآباد از شهرستان کوار، مهارلو از شهرستان سروستان، شهرک غدیر از شهرستان داراب، شیخ عامر از شهرستان لامرد، دشتک ابرج و شهرک ولیعصر از شهرستان مرودشت، در فهرست ۵۵ روستای راه یافته به مرحله نهایی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران از ابتدای شهریور با اعلام فراخوان آغاز شد و خوشبختانه با همکاری همه نهادها و سازمان‌ها، فارس در جایگاه خوبی قرار دارد.

سهرابی گفت: امسال و با توجه به شیوع کرونا، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، با شرکت ۱۹۰۰ روستا و منطقه عشایری برگزار شده و در مقایسه با دوره گذشته شاهد ارتقاء کمی و کیفی این جشنواره هستیم.

او گفت: هیئت‌داوران این جشنواره در مرحله اول ۱۱۳ روستا و منطقه عشایری و در مرحله دوم ۵۵ روستا و منطقه عشایری از ۲۰ استان را براساس ارزیابی شاخص‌هایی نظیر نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان، برخورداری برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی، انتخاب کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در این جشنواره ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵ روستا شایسته تقدیر خواهند شد، ابراز امیدواری کرد که فارس در این عرصه هم جایگاه شایسته‌ای را کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار