۲۵۰۰ نفر برای آزمون سراسری قرآن در استان همدان نام نویسی کردند

سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از نام نویسی ۲۵۰۰ نفر در آزمون سراسری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،هادی شیرمحمدی، سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت قرار بود در نیمه اول اسفند برگزار شود، اما با توجه به وجود مشکلات زیرساختی و فنی که به علت حجم بالای استقبال کنندگان رخ داده بود و سیستم پاسخگوی این حجم بالا نبود، زمان برگزاری آزمون به بهار سال آینده موکول شد.

او با بیان اینکه فراخوان ثبت نام این آزمون سراسری از آذرمنتشر شده بود، افزود: از استان همدان حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند.

سرپرست کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه آزمون به‌صورت متمرکز بوده و ثبت نام برای عموم آزاد بود، افزود: به‌دلیل شرایط ایجاد شده در زمینه شیوع ویروس کرونا، آزمون به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

شیر محمدی با بیان اینکه آزمون در سه رشته ترجمه و مفاهیم قرآن، حفظ قرآن و معارف اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ترجمه و مفاهیم قرآن در رشته‌های ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره خواهد بود، معارف اهل بیت (ع) در رشته‌های حفظ و مفاهیم نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و حفظ و مفاهیم دعای ۲۰ صحیفه سجادیه خواهد بود.

او ادامه داد: در حفظ قرآن نیز متقاضیان در رشته‌های حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ جزء ۵، حفظ جزء ۱۵، حفظ جز ۲۰، حفظ جزء ۲۵، حفظ جزء ۳۰ و حفظ کل به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.