۲۰ اسفندماه آغاز ثبت نام داوطلبان شورای شهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: داوطلبان ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر از ۲۰ اسفندماه می‌تواند دردفاتر پیشخوان ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: طبق اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور، ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره‌ی شورا‌های اسلامی شهر از روز چهاشنبه ۲۰ اسفند آغاز و تا پایان وقت اداری سه شنبه ۲۶ این ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: ستاد انتخابات این استان به تبع از ستاد انتخابات کشور و در راستای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا به منظور کاهش ریسک شیوع ویروس کرونا، نام‌نویسی از داوطلبان این انتخابات به ۲ روش غیر حضوری و ۲ روش حضوری انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: روش‌های غیر حضوری شامل استفاده از نرم افزار‌های موبایلی و دسکتاپی بارگذاری شده در سایت وزارت کشور و ثبت نام حضوری نیز در دفاتر پیشخوان دولت است که در هر سه روش داوطلبان پس از دریافت کد رهگیری برای نهایی شدن روند نام‌نویسی خود باید به فرمانداری مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه در این استان امکان ثبت نام در ۴۰۰ باب دفتر پیشخوان استان امکان پذیر خواهد بود یادآور شد: همچنین تمامی داوطلبان می‌توانند با مراجعه مستقیم به فرمانداری‌های سطح استان از ساعت هشت صبح تا ۱۸ نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

زارعی در خصوص مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام داوطلبان ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر گفت: ارایه اصل گواهی عدم سوء پیشینه، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر آن، اصل و تصویر کارت ملی و پایان خدمت یا معافیت دائم آن برای مردان، یک قطعه عکس سه در چهار، گواهی مدرک تحصیلی از جمله مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی است.

او اظهار داشت: ارایه اصل و تصویر گواهی پذیرش استفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون شورا‌های اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدارک ایثار گری، جهت برخورداری از امنتیاز یک مقطع بالاتر نیز برای افراد واجد شرایط الزامی است.

زارعی گفت: طبق تبصره قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را داشته باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

طی دوره پنجم شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این استان چهار هزار و ۱۷۲ نفر از سوی مردم به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند که چهار هزار نفر از این تعداد در روستا‌ها و ۱۷۲ نفر نیز در شهر‌ها عضو این نهاد هستند.

در طول فعالیت دوره پنجم شورا‌های اسلامی سه مورد از روستا‌های این شهرستان شامل حسین آباد با پنج عضو، سنته سقز و هزارکانیان دیواندره هرکدام با سه عضو به شهر تبدیل شده اند که در این صورت تعداد اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها در دور ششم از چهار هزار و ۱۷۲ نفر به چهار هزار و ۱۶۱ نفر می‌رسد.

شورا‌های اسلامی هم اکنون در تمام ۳۲ شهر این استان و یک هزار و ۳۱۲ روستا از یک هزار و ۶۰۰ روستای داری سکنه فعالیت دارند.
انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.