ضرورت راه اندازی مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری در اسدآباد

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد از ضرورت راه اندازی مرکزشماره ۲ کانون پرورش فکری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مژگان هادی، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر کانون پرورش فکری اسدآباد با احتساب سالن اجتماعات آن دارای ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر بوده که به علت شرایط کرونایی و رعایت موارد بهداشتی این میزان ظرفیت در حال حاضر تقیل یافته و به طور قطع با برطرف شدن شیوع کرونا به علت کمبود فضا دارای مشکل خواهیم بود.

اوبا اشاره به اینکه یکی از کلاس‌های کانون پرورش فکری شهرستان به مرکز کتابخانه سیار روستایی اختصاص دارد و این در حالیست که این مرکز باید یک واحد مستقل باشد و ظرفیت کتابخانه کانون برای جمعیت هدف ناکافی است، ادامه داد: دو سال پیش کارشناس عمران اداره کل کانون پرورش فکری برای مرکز سیار روستایی نقشه برداری طرح را انجام داد که با توجه به محدودیت اعتبار فعلاً ساخت و ساز طرح آغاز نشده است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد عنوان کرد: در صورت اختصاص اعتبار لازم در سال آینده به طور قطع نسبت به تعمیر، توسعه و تجهیز کانون و نیز آغاز ساخت و ساز مرکز کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری اقدام خواهد شد.

او همچنین با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری شهرستان اسدآباد دارای ۲۵۰۰ نفر عضو ثابت در فضای حقیقی و ۵۰ نفر عضو در فضای مجازی است، گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ نفر نیز عضو مرکز سیار روستایی شهرستان در سطح ۲۰ روستا هستند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد ادامه داد: کتابخانه تخصصی ثابت کانون با ۱۳ هزار جلد کتاب و کتابخانه سیار روسیایی کانون با ۱۲ هزار جلد کتاب در ۲۰ روستای شهرستان به جامعه هدف کودکان و نوجوانان در بحث کتابخوانی ارائه خدمات می‌دهد.

هادی بیان کرد: احداث مرکز شماره ۲ کانون، احداث کانون زبان و مرکز سیار روستایی کانون با توجه بیش از پیش مسئولان شهرستان از ضرورت بالایی برخوردار است.

او افزود: با توجه به ظرفیت دانش آموزی و کودکان و نوجوانان مستعد در شهرستان، یک مرکز کانون کافی نیست و باید ضمن توسعه فضای کنونی به احداث و استقرار فضا‌های جدید در نقاط مختلف شهرستان اقدام شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
برنامه های کانون برای پرورش خلاقیت و تقویت اعتماد به نفس برای کودکان و نوجوانان بسیار موثره باید بیشتر روی این کارها سرمایه گذاری بشه
آخرین اخبار