در پنجشنبه پایان سال:

کشف پنج تن و ۶۸۶ کیلوگرم موادمخدر در استان همدان

فر مانده انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج تن و ۶۸۶ کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سردار امیری فرمانده انتظامی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای کاهش تجمعات و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا گفت: در پنجشنبه آخر سال مسیرهای دسترسی به آرامستان های استان مسدود است .

او گفت: در خصوص منع ترددها در آستانه سال نو  طبق اعلام ستاد کرونا عمل خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به چهارشنبه آخرسال ادامه داد: امسال باتوجه به  شیوع کرونا باید بیشتر رعایت شود تا شاهد افزایش نه تنها این بیماری بلکه مشکلات و آسیب هایی که با  استفاده از مواد محترقه به وجود می آید نباشیم و این موضوع با انعکاس خبر  از سوی رسانه ها میسر می شود.

سردار امیری  با بیان اینکه امنیت اساسی ترین نیاز  بشر محسوب می شود، گفت: نقش خبرنگاران درکنار نیروی انتظامی با انتشار مطالب درست و به موقع و انتقال سریع خبر ، برای ارتقاء امنیت در جامعه بسیار موثر و بی بدیل است .

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵ تن و۶۸۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر دراستان کشف وضبط شده  و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است،  افزود:در این خصوص ۹۶۲ عملیات  انجام شد و ۴۶ هزار ۷۰۷ نفر خرده فروش و توزع کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۶۰ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه مایع کشف شد،اظهار داشت: تشکیل پرونده های قاچاق نسبت به پارسال  در استان ۲۰ درصدافزایش داشته است.

سردار امیری ادامه داد: امسال۲ عملیات مشترک فرا استانی انجام شد که در این زمینه ۸۶۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه مردم ارتباط زیادی از طریق پلیس ۱۱۰ برقرار می کنندافزود:خیلی از این تماس ها غیر ضروری است که گاهی وقت ها مربوط به آتش نشانی و یا سایر دستگاه های دیگر می شود که در این مورد باید بیشتر اطلاع رسانی شود .

فرمانده انتظامی با بیان اینکه ۱۱ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۶۴ طرح عملیاتی، موضوعی، منطقه ای، حجمی و نقطه ای در این استان صورت گرفت اظهار داشت: یک میلیون و ۳۵ هزار و ۴۱۳ شهروند همدانی با سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ ارتباط برقرار کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: میزان تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در سالجاری ۱۴ درصد افزایش داشته است همچنین ۳۵ درصد تماس ها فوریتی و عملیاتی و ۶۵ درصد تماس برای دریافت راهنمایی، مشاوره و درخواست اطلاعات بوده است.

سردار امیری بیان کرد: پلیس پیشگیری انتظامی استان همدان امسال اقدام به ساماندهی پنج هزار و ۴۵ شبگرد، نگهبان محله و سرایدار کرده و ابلاغ بیش از ۱۰۰ هزار پرونده و اوراق قضایی از سوی  کلانتری و پاسگاه ها (کوپ) از دیگر اقدام های صورت گرفته است.

این مقام انتظامی  اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر پرهیز از تجمع، جلسات ارتباط مستقیم فرماندهی انتظامی با شهروندان لغو شده بود با این وجود به منظور رفاه حال شهروندان، درخواست ها و گزارش های رسیدگی شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۲۵ درصد تماس ها با سامانه ۱۹۷ قابل رسیدگی بودند که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است گفت: ۱۱ درصد تماس ها انتقاد، یک درصد تماس ها شکایت و ۱۰ درصد کل تماس ها قدردانی بوده است.

سردار امیری با اشاره به عملکرد  پلیس آگاهی گفت: ۴۶ باند سرقت در این استان از ابتدای سالجاری تاکنون متلاشی و هفت هزار و ۹۶۹ سارق دستگیر شدند که به ترتیب ۱۵ و  ۲۹ درصد افزایش داشته اند.

او ادامه داد: تعدادی  از سارقان از استان های همجوار و دیگر استان ها برای سرقت وارد همدان  می شوند و بر اساس بررسی های صورت گرفته ۲۶۹ نفر از سارقان حرفه ای و دارای سابقه هستند.

او ادامه داد:  ۳۸۹ عملیات  برخورد با قاچاقچیان کالا انجام شده  که در این باره   چهار هزار و ۶۱۴ قاچاقچی دستگیر  و ۲۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف  شد که از نظر ریالی میزان کشفیات ۲۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: مجموع پرونده های قاچاق ۲۰ درصد افزایش داشته و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی پرونده های قاچاق مهم دارای ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هستیم.

سردار امیری اظهار داشت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اقدام به رصد ۲ هزار و ۲۶۵ سایت مجرمانه کرده و یک هزار و ۱۹۹ پرونده قضایی تشکیل شده است.

او با بیان اینکه ۲۸۹ مجرم اینترنتی دستگیر شدند اضافه کرد: جرایم مالی و برداشت غیرمجاز با ۲۷ درصد، کلاهبرداری اینترنتی با ۴۲ درصد، مزاحمت اینترنتی ۱۰ درصد و سایر جرایم ۲۱ درصد از تخلف های فضای مجازی را تشکیل می دهند.

سردار امیری از کاهش آمار سوانح فوتی درون شهری و برون شهرینیز گفت و ادامه داد: ۸۲.۳ تصادف ها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها و مابقی در جاده برون شهری و روستایی رخ می دهد همچنین ۱۰.۴ درصد سوانح فوتی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها و مابقی در جاده های برون شهری است.

فرمانده انتظامی استان همدان سرعت و سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ را بیشترین میزان تخلف دانست و از توقیف ۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱ هزار و ۲۸۱ دستگاه خودرو در ۱۱ ماهه سالجاری خبر داد.

سردار امیری اضافه کرد: پلیس گذرنامه در سالجاری ۹ هزار و ۵۴۲ گذرنامه و پلیس اماکن هم هفت هزار و ۲۵۸ تایید مجوز کسب و کار صادر کرده است همچنین ۲۲ هزار و ۳۹ جلد انواع گواهینامه صادر، هشت هزار و  ۴۶۵ دستگاه موتورسیکلت و ۱۲ هزار و ۸۳۹ دستگاه خودرو شماره گذاری شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
باید در چهارشنبه پایان سال به رسوم قبل برگردیم ..آتشی روشن کنند و مردم در جمع های محدود جشن بگیرند .استفاده از مواد محترقه و ترقه های چینی هم به اقتصاد کشور ضربه می زنه و هم اینکه سلامت مردم را تهدید خواهد کرد .
آخرین اخبار