فعالیت ۱۵۵ خانه قرآن در روستا‌های همدان

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان از فعالیت ۱۵۵ خانه قرآن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، غلامرضا فرهادی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان از وجود ۱۵۵ خانه قرآن در روستا‌های این استان خبر داد و گفت: علاوه بر این در استان همدان ۴۲ خانه قرآن شهری و حدود ۴۶ مؤسسه قرآنی شهری وجود دارد.

او با بیان اینکه تمامی این خانه‌ها و مؤسسات قرآن دارای مجوز و شناسنامه حقوقی هستند، افزود: تمامی خانه‌های قرآن دارای فضای آموزشی در قالب حسینیه، مسجد و یا حتی در منازل مردم فعالیت می‌کنند.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان از اعلام فراخوان معرفی روستا‌های قرآنی خبر داد و گفت: این روستا‌ها باید شاخصه‌هایی همچون وجود فعالان قرآنی و برگزاری جلسات قرآن را داشته باشند وهمچنین استقبال و درخواست مردم در زمینه برگزاری جلسات قرآن مهم‌ترین فاکتور برای تعیین روستا‌های قرآنی است.

فرهادی ادامه داد: مصوبه ایجاد خانه‌های قرآن در تمامی دهستان‌های استان را تصویب کرده‌ایم که امیدواریم با ایجاد این پدیده قرآنی جلسات قرآن در تمامی روستا‌ها برقرار شود.

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: اولویت با دهستان‌های استان است که پس از ایجاد خانه‌های قرآن در این دهستان‌ها، خانه‌های قرآن به روستا‌های تابعه آن دهستان نیز سرازیر شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.