روسیه: تحریم‌های جدید نشان از رویکرد خصمانه آمریکا دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه رویکرد تحریمی آمریکا در قبال این کشور را خصمانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور را خصمانه ارزیابی کرد.

زاخارووا روز چهارشنبه رویکرد تحریمی آمریکا در پرونده الکسی ناوالنی را خصمانه توصیف کرد و یادآور شد چنین اقداماتی ممکن است به روابط میان روسیه و آمریکا آسیب بیشتری وارد کند. دیپلمات ارشد روس افزود: یکی از اهداف این کارزار انحراف توجه از موضوعات مربوط به آنها [ایالات متحده و اتحادیه اروپا] ، هم اموضوع سلاح شیمیایی و هم از مشکلات عظیم داخلی است.

 

پیشتر نیز ولادیمیر چیزوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرده بود: به تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد.

بر این اساس، اتحادیه اروپا روز سه شنبه به بهانه نقض حقوق بشر، چهار شهروند روسیه را برای دخالت در بازداشت الکسی ناوالنی، چهره غربگرای منتقد مسکو تحریم کرد. لیست تحریم‌ها شامل الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه؛ ویکتور زولوتوف، مدیر گارد روسیه؛ ایگور کراسنف، دادستان کل روسیه و الکساندر کلاشنیکف، رئیس سرویس تعزیرات فدرال روسیه است.

روز سه شنبه دولت آمریکا هفت مسئول بلندپایه روسیه را در ارتباط با ماجرای مسمومیت و حبس مخالف غربگرای کرملین تحریم کرده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا شب گذشته اعلام کرد وزارت بازرگانی ۱۴ سازمان را در پرونده الکسی ناوالنی در لیست سیاه قرار داده است. به گفته او، این لیست شامل ۱۳ شرکت تجاری می‌شود از جمله ۹ شرکت در روسیه، ۳ شرکت در آلمان، ۱ شرکت در سوئیس و همچنین یک موسسه تحقیقاتی دولتی در روسیه.

منتقد غربگرای دولت روسیه پس از احساس ناخوشی در هواپیما در مسیر حرکت از تومسک در ۲۰ اوت سال ۲۰۲۰ در شهر اومسک بستری شد. بر اساس نتایج معاینات، پزشکان اومسک تشخیص اصلی را اختلال متابولیک اعلام کردند که باعث تغییر شدید قند خون ناوالنی شده بود. علت آن هنوز مشخص نیست، اما طبق گفته پزشکان اومسک، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد. با این حال، تیم تحقیقاتی آلمان تشخیص به ترور بیولوژیک ناوالنی داد. اقدامی که باعث اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار