استاندار خوزستان مطرح کرد؛

کاهش تردد هوایی و ریلی خوزستان به یک‌سوم

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیت ویژه خوزستان در زمینه کرونا لازم است تردد هوایی و ریلی استان به یک‌سوم کاهش پیدا کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان گفت: پیشنهادی ارائه کردیم تا ظرفیت پرواز و قطار‌ها برای سفر یک‌سوم شود، اما در صحبتی که با وزیر بهداشت داشتیم عنوان کرد که در صورت امکان کلاً تردد ریلی و هوایی تعطیل شود، اما باید گفت که این کار امکان‌پذیر نیست، زیرا نبض اقتصادی و اداری از دست ما به‌طور کامل خارج می‌شود.

او افزود: یک نقاهتگاه در مرز در نظر گرفته شده است و گروه‌های بهداشت و درمان کمک بسیاری به این مسئله کرده‌اند و افراد و نیرو‌های خود را برای تست‌گیری مستقر کرده‌اند و تنها به ایرانی‌هایی که از عراق وارد ایران می‌شوند، اجازه ورود داده شده است و پیش از ورود نیز از آن‌ها تست گرفته می‌شود و تا زمانی که پاسخ تست مشخص شود در نقاهتگاه باقی خواهند ماند و از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

 سلیمانی‌دشتکی بیان داشت: اگر پاسخ تست کرونا ویروس این افراد مثبت باشد با شرایط خاص به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند و اگر پاسخ تست منفی باشد می‌توانند به مسیر خود و مقصد مورد نظر حرکت کنند و نمی‌شود تجارت را در مرز تعطیل کرد و کار صادرات و واردات با نظارت قوی‌تر در حال انجام است به تعداد تست‌ها افزوده شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تنها تجار با نظارت دقیق و با تست ۷۲ ساعته می‌توانند در مرز فعالیت داشته باشند، افزود: عوامل نظارتی از ابتدای صبح در بازار‌ها و محلی که دستفروشان فعالیت می‌کنند حضور می‌یابند و کار را مدیریت می‌کنند تا شاهد فعالیت آن‌ها نباشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بازاریان از این شرایط متضرر شده‌اند و مشکل دارند. جلسات متعددی برای حمایت از اصناف و بازاریان در استان برگزار شده است تا شرایطی فراهم شود که دغدغه آن‌ها کمتر شود. در خصوص چک‌ها، مالیات و بحث تأمین اجتماعی برای آن‌ها پیشنهاداتی ارائه شده است تا دغدغه کمتری داشته باشند.

او  ادامه داد: محدودیت‌های ترددی بسیاری را در شهر‌های قرمز خوزستان اعمال کرده‌ایم و تلاش شده است ارتباط میان شمال و جنوب استان محدود شود، همچنین محدودیت‌هایی برای تردد‌های بین‌استانی لحاظ کردیم که البته نیاز به کار بیشتری دارد.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: هرچه ما کنترل کنیم بالاخره در یک جایی مراسمی برگزار می‌شود؛ بر این اساس تصمیم گرفته شده است هر زمان که در مناطق اتفاقی در خصوص مرگ افراد رخ دهد بخشدار، دهیار و فرماندار این مسئله را به دادستان اطلاع دهند تا پیش از مراسم، صاحبان عزا را دعوت کنند و از آن‌ها تضمین قوی گرفته شود که مراسمی برگزار نشود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.