بسته خبرهای ورزشی؛

کسب پنج مدال رنگارنگ توسط تیم پاراوزنه برداری کرمانشاه/ممنوعیت ورود دختران دوومیدانی کار به پیست مجموعه ورزشی آزادی

تیم پاراوزنه‌برداری مردان کرمانشاه با کسب پنج مدال رنگارنگ سکوی اول رقابت‌های قهرمانی کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عزت الله پرنیان رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه با اشاره به قهرمانی تیم پاراوزنه برداری مردان کرمانشاه در رقابت‌های قهرمانی کشور، گفت : در این رقابت‌ها که طی روز‌های دهم تا سیزدهم اسفند با حضور ۱۹ استان کشور به میزبانی تهران برگزار شد، پاراوزنه برداران کرمانشاهی با کسب پنج مدال رنگارنگ مقام قهرمانی را بدست آوردند.

او گفت : حاصل کار پاراوزنه برداران کرمانشاهی در این رقابت‌ها کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز بود و جمعا با کسب ۵۷ امتیاز توانستند در جایگاه قهرمانی کشور قرار گیرند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان کرمانشاه افزود: علیرضا ایزدی در دسته ۴۹ کیلوگرم مدال طلا، مسلم امیری در دسته ۴۹ کیلوگرم مدال نقره، سلام خاصه پور در دسته ۵۴ کیلوگرم مدال نقره، ایوب کبودی در دسته ۶۵ کیلوگرم مدال برنز و شهرام رضایی در دسته ۸۸ کیلوگرم مدال برنز این رقابت‌ها را بر گردن آویختند.

او به جایگاه خوب پاراوزنه برداری مردان کرمانشاه در ایران اشاره کرد و ادامه داد: علیرضا ایزدی یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال برای رقابت‌های المپیک ۲۰۲۲ هانگژو چین است، چراکه این ورزشکار در حال حاضر نفر اول وزنه برداری دسته خود در آسیا محسوب می‌شود و رکورد‌هایی که دارد، حدود ۲۰ کیلوگرم از رکورد‌های نفر دوم آسیا بالاتر است.

او صمد عباسی را از دیگر شانس‌های ایران در رشته پاراوزنه برداری برای مسابقات المپیک آسیایی ۲۰۲۲ خواند و ادامه داد: خوشبختانه ورزشکاران خوب دیگری هم در رشته پاراوزنه برداری داریم که زیر نظر محمدرضا امینی از مربیان کرمانشاهی که مربیگری تیم ملی را نیز برعهده دارد، تمرین می‌کنند و به آینده آن‌ها امیدوار هستیم.

او به قهرمانی تیم پاراوزنه برداری بانوان کرمانشاه در رقابت‌های قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان وضعیت بسیار خوبی در این رشته داریم و برخی از بانوان پاراوزنه برداری کرمانشاه طی یکسال گذشته توانسته اند حدود ۲۰ کیلوگرم رکورد خود را ارتقاء دهند که حاکی از رشد تصاعدی رکورد‌های آن‌ها است.

رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در برخی از رشته‌های جانبازان و معلولین کشور جایگاه اول را دارد، ادامه داد: فوتبال هفت نفره، پاراوزنه برداری و برخی رشته‌های پرتابی از جمله این رشته‌ها هستند که در ایران حرف اول را در آن‌ها می‌زنیم.

او افزود: البته در رشته پاراوزنه برداری، در سبک وزن ورزشکاران ما جایگاه اول کشور را دارند، اما در سنگین وزن نیاز به کار بیشتری داریم.

او گفت: در رقابت‌های قهرمانی پاراوزنه برداری قهرمانی کشور، کرمانشاه با کسب ۵۷ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های مازندران و خوزستان نیز به ترتیب با کسب ۵۱ و ۴۷ امتیاز جایگاه‌های دوم و سوم رقابت‌ها را بدست آوردند.

ورود دختران دوومیدانی کار به پیست مجموعه ورزشی آزادی ممنوع شد

رئیس هیات دوومیدانی استان کرمانشاه گفت: ورود دختران دوومیدانی کار به پیست مجموعه ورزشی آزادی ممنوع شده و باید تمریناتشان را در پیست ۱۵ خرداد ادامه دهند، درحالیکه در این پیست با مشکلاتی مواجه هستند.

احمد روشن زاده با اشاره به مشکلات دختران دوومیدانی کار در کرمانشاه، گفت: تا چند وقت پیش، دختران ورزشکار این رشته تمریناتشان را صبح روز‌های زوج در پیست مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه ادامه می‌دادند، اما اخیرا ورود آن‌ها به این پیست را ممنوع کرده اند.

او افزود: به ناچار تمرینات این دختران دونده به پیست مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد منتقل شده که این موضوع مشکلاتی را برای آن‌ها به دنبال داشته است.

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه افزود: باتوجه به اینکه مجموعه ورزشی آزادی در نقطه‌ای قابل دسترس در شهر واقع شده بود، دختران ورزشکار زیادی برای تمرین به پیست این مجموعه می‌آمدند، اما اکنون که تمرینات به مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد منتقل شده، به واسطه اینکه این مجموعه در نقطه‌ای مناسب و قابل دسترس نیست، شاهد کاهش حدود ۵۰ درصدی دختران دوومیدانی کار هستیم.

او ادامه داد: وجود نداشتن امکانات و زیرساخت‌های لازم همچون سرویس‌های بهداشتی و ... در مجموعه ۱۵ خرداد، نیز مزید بر مشکلات شده است.

روشن زاده گفت: یکی از مشکلات مهم دیگری که در پیست مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد با آن مواجه هستیم، تعطیلی مکرر پیست به واسطه برگزاری مسابقات فوتبال در زمین چمن مجموعه است.

او افزود: متاسفانه به علت اینکه مدام مسابقات فوتبال در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد برگزار می‌شود، برای همین تمریناتمان را مکررا تعطیل می‌کنند که این می‌تواند به دوومیدانی بانوان در کرمانشاه آسیب برساند. این درحالی است که اخیر نسا مرادی در رشته پرش و کوثر قاسمی در ماده سه هزار هزار متر رده‌های سنی پایه در کشور مدال‌آور شده‌اند.

این مسئول گفت: باوجود اینکه اداره کل ورزش و جوانان هماهنگی‌های خوبی با ما دارد، اما اداره ورزش و جوانان شهرستان کم لطفی می‌کند.

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه گفت: البته در بخش دوومیدانی کاران مرد مشکلی نداریم و تمریناتشان را به خوبی ادامه می‌دهند و همین موضوع باعث شده تا در رقابت‌های چند روز گذشته قهرمانی کشور، سه مدال طلا را کسب کنیم.

او افزود: در این رقابت ها، در ماده ۸۰۰ متر پژمان یارولی مدال طلا، همایون همتی در ماده سه هزار متر طلا و احسان طهماسبی در ماده ۴۰۰ متر مدال طلا گرفتند.

روشن زاده ادامه داد: در بخش پرتاب وزنه هم مرتضی ناظمی از کرمانشاه با پرتاب ۴۷/۱۹ سانتیمتر بعد از دو سال دوری از مسابقات به دلیل آسیب دیدگی به مدال نقره رسید.

او در خصوص مشکل نبود زیرساخت‌ها برای ورزشکاران پرتابی کرمانشاه گفت: اخیرا با اداره کل ورزش و جوانان استان رایزنی‌هایی داشته ایم تا برای رفع این مشکل، زمینی را در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد اختصاص دهند و پیستی را برای رشته‌های پرتابی احداث کنیم .

مسابقات ژیمناستیک بطور مجازی برگزار شد

رئیس هیأت ژیمناستیک استان کرمانشاه گفت: به علت شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ها، مسابقات بطور مجازی و آنلاین با حضور ۱۶ تیم از سراسر کشور برگزار شد.

غلامرضا همتی گفت: تیم شرکت کننده از استان کرمانشاه شامل دو گروه دونفره در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان کرمانشاه توانست عناوین اول و سوم انتخابی تیم ملی را کسب کند.

قهرمان تیم آکروژیم از استان کرمانشاه افزود: مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار بودند به‌طوریکه تیم‌هایی در رقابت‌ها حضور داشتند که سابقه شرکت در مسابقات آسیایی و کسب مدال را داشتند.

نوید شوکتی افزود: مسابقات به‌صورت مجازی برگزار شد این رقابت‌ها انتخاب تیم ملی کشور بود که در اواخر بهمن‌ماه امسال در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان برگزار شد.

او گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، اماکن ورزشی در این مدت تعطیل بوده و با این وجود از مدیران مربوطه و رئیس هیأت و اسپانسر تیم سوران فرخزاد که ما را در این مسیر یاری کردند و توانستیم به این جایگاه دست یابیم، تقدیر می‌کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار