مبارزه با آفت سن گندم در ۱۶ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از مبارزه با آفت سن مادری گندم در سطح ۱۶ هزار و ۱۲۴ هکتار ازمزارع این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید شبانی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند کاهشی سطح خسارت سن غلات در استان گفت: روند آلودگی و سطح خسارت سن غلات در استان در مجموع کاهشی بوده است و درصد سن زدگی در غلات در حال نزول است.

او با اشاره به اینکه شهرستان‌های لردگان و شهرکرد بیشترین سطح سن زدگی را دارند افزود: بهره برداران حتی الامکان در اراضی کم بازده خصوصا در دامنه‌ها کشت نکنند و در صورت کشت با نظر کارشناسان سمپاشی علیه مراحل مختلف سن غلات صورت پذیرد.


بیشتر بخوانید


شبانی به کمترین سطح آلودگی آفت سن در استان اشاره و اضافه کرد: بازدید‌های مکرر و چندمرحله‌ای کارشناسان در طول سال، رعایت زمان دقیق سمپاشی و عوامل اقلیمی باعث کنترل این آفت در شهرستان فارسان شده است.

او ادامه داد: طرح مبارزه با جوندگان مضر در سطح سه هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان اجرا شد.

شبانی گفت: جوندگان مضر از جمله عوامل خسارت زای عمده محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند که از جمله موش مغان، موش ورامین موش کور و... است که هر ساله در مزارع و باغات استان باعث خسارت می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.