اولیایی: رقبا دیگر ترسی از استقلال ندارند/ باید کانون‌های هواداری به رسمیت شناخته شوند

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در خصوص شرایط این تیم توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درخصوص شرایط این تیم اظهار داشت: برای موفقیت یک تیم سرمربی خوب کافی نیست. در فوتبال ایران می‌توان گفت سرمربی ۳۰ درصد در موفقیت یک تیم تاثیر دارد، اما عوامل دیگر تاثیر بالاتری دارند و در نتیجه هیچ سرمربی بدون در اختیار داشتن آن عوامل دیگر موفق نمی‌شود.

او ادامه داد: ۵ عامل در موفقیت یک تیم تاثیر گذار است و برای موفقیت یک تیم تمام عوامل باید درست انتخاب شوند، چون مهره چینی در ستاد فوتبال مانند چینش ترکیب داخل درون زمین است. شرایط امروز استقلال مانند خط دفاعی است که گل به خودی‌های زیادی زده است. به فکری و کادر او خسته نباشید می‌گویم، چون تمام تلاش خود را برای موفقیت استقلال کردند.

رقبا دیگر ترسی از استقلال ندارند

اولیایی در ادامه تصریح کرد: استقلال پرافتخارترین باشگاه ایرانی در آسیا و یکی از پرافتخارترین تیم‌های این قاره است. امروز بسیاری از رقبا دیگر ترسی از این تیم ندارند پس باید این بازشت به عقب را بررسی کرده و نباید فراموش کنیم که جایگاه استقلال در حد بهترین‌های آسیا است.

او افزود: ممکن است عواملی دست به دست هم داده باشد تا پرسپولیس چند قهرمانی متوالی را به دست آورده باشد، اما شرایط داخلی این تیم هم مانند استقلال است. هر ۲ از بالاترین نقطه دچار مشکل هستند. استقلال توسط سازمان خصوصی سازی اصلاح ساختاری نشده و دچار سردرگمی است.

مدیران برای سرمربی رقیب تراشی می‌کنند

مدیرعامل پیشین استقلال در خصوص مشکلات مدیریت باشگاه‌ها اظهار داشت: هرم مدیریت شامل مدیر ارشد، مدیر میانی و مدیر اجرایی است، اما ما همه این‌ها را با یکدیگر قاطی کرده‌ایم و مدیران در زمان حضور یک مربی برای او رقیب تراشی می‌کنند و با این کار برای فوتبال احساسی و سرمربی محور ما تمرکز سرمربی را به هم می‌زنند. موفق نشدن سرمربی‌های فوتبال ایران به عوامل بالاتر که جایگاه خود را نمی‌دانند باز می‌گردد. برخی بازیکنان فوتبال برای منافع خود به مدیران متصل می‌شوند.

باید استاندارد‌های فوتبال را رعایت کنیم

اولیایی در خصوص انتخاب سرمربی آینده استقلال گفت: آقایان مدتی است که با فرهاد مجیدی مذاکره می‌کنند، اما برای اینکه او تنها گزینه نباشد قلعه نویی و نکونام را در کنارش معرفی کرده اند، در حالی که این ۲، قرارداد دارند. استقلال فصل گذشته این کار را در خصوص فکری سرمربی وقت نساجی انجام داد و در نهایت نساجی، فکری و  استقلال هر ۳ آسیب دیدند. تا کمیته فنی مناسب در باشگاه وجود نداشته باشد تصمیم افرادی که دانش فنی ندارند تا سال‌ها به همین شکل خواهد بود. فوتبال استاندارد‌هایی دارد و ما باید با رعایت آن‌ها کار را به پیش ببریم.

تجمعات نمی‌تواند چاره ساز مشکلات استقلال باشد

مدیرعامل پیشین استقلال در ادامه گفت: هوادارن، چون آینده روشنی را مشاهده نمی‌کنند به نزدیک‌ترین آدم یعنی سرمربی حمله می‌کنند. دل خوشی هوادارن به استقلال است، اما اگر این جامعه هواداری سازماندهی نشود هرکسی برای خودش خط می‌دهد. استاندارد‌های فوتبال می‌گوید هوادار باید کانون هواداری داشته باشد و اگر نداشته باشد، از هوادار سوء استفاده می‌شود و هیچ کدام از تجمعات هم نمی‌توانند مشکلات استقلال را حل کنند. لیدر‌ها باید سازماندهی شده و به رسمیت شناخته شوند، در غیر این صورت هرکسی خودش را لیدر دانسته و اهداف شخصی خود را دنبال می‌کند که این موضوع خطرناک است.

استقلال می‌تواند قهرمان شود

اولیایی در پایان گفت: استقلال در همین شرایط که سازمان خصوصی سازی مالک آن است یک مشکل بزرگ دارد. کدام برنامه و بودجه‌ای را به موقع داده و کدام موسسه‌ای بدون هیچ برنامه و بودجه‌ای می‌تواند وارد یک کارزار رقابتی شود. ما می‌توانیم استاندارد یک باشگاه را در استقلال پیاده کنیم، اما این کار را انجام نمی‌دهیم. توقع از اعضای هیئت مدیره و مجمع، کار کردن به نفع باشگاه است، اما من چیزی را به نفع باشگاه نمی‌بینم. هوادارن برای باشگاه یک نعمت است و نباید آن‌ها را آزار داد. باید کانون‌های هواداری را به رسمیت بشناسیم و محل‌های ارتباط آن‌ها با باشگاه به رسمیت شناخته شود و مدیران پاسخ هوادارن را بدهند. استقلال به قهرمانی نزدیک است و می‌تواند با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار