نشانه‌های هشداردهنده بیماری‌های روانی را جدی بگیرید

یک روانشناس در کرمان گفت: ۲۵ درصد از مردم جهان دچار یکی از اختلالات روانی هستند که این زنگ هشداری برای آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زهرا رحیمی صادق، دکترای تخصصی روانشناسی و مشاوره در کارگاه آموزشی با موضوع بهداشت روان با حضور مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت:بهداشت روان یعنی پیشگیری از پیدایش بیماری‌های روانی و سالم سازی محیط اجتماعی و روانی افراد است تا هر فردی با برخورداری از تعادل و سازگاری روانی بتواند به اهداف مورد نظر خود برسد.

او باشاره به اینکه بهداشت روان یک حالت روانی، جسمی و اجتماعی است تاکید کرد:این حالت‌ها هیچکدام بر دیگری مقدم نیستند و هر سه موارد در سلامت روان اثر گذار است که باید به آن‌ها اهمیت زیادی دهیم.

او افزود:بهداشت و سلامت روان حالتی از رفاه است که در آن فرد می‌تواند توانایی‌های خود را شناسایی و استرس‌ها معمول زندگی روزمره خود را مدیریت کند.

رحیمی صادق تصریح کرد:بهداشت روان با سلامت و امنیت روان برابر است که فرد می‌تواند از نگرانی‌ها و افسردگی‌های رها شود.

این روانشناس و مشاوربا بیان اینکه بهداشت روان وجامعه ارتباط تنگاتنگی باهم دارند گفت:سلامت روان یعنی حال خوب، فکر خوب و رفتار خوب که افراد می‌توانند با افزایش خودآگاهی و تقویت مهارت‌های فردی خود به سلامت روان خود کمک کنند.

رحیمی صادق مثبت اندیشی، سازگاری با محیط و افراد، حس صمیمیت و انسان دوستانه، شادبودن، خودآگاهی، احترام گذاشتن به دیگران، انعطاف پذیر بودن، صداقت، درستکاری، مسئولیت پذیری، متعهد بودن، اعتماد به نفس را ازجمله ویژگی‌های افرادی دانست که از سلامت روان برخوردار هستند.

او تصریح کرد:هدف از بهداشت و سلامت روان ایجاد سلامت و پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های روانی، کنترل عوامل موثر و تشخیص زودهنگام بیماری‌های روانی است.

رحیمی صادق در ادامه این کارگاه با بیان برخی از نشانه‌های هشدار دهنده برای ضعف روان گفت: با تشخیص و شناسایی به موقع می‌توان از ابتلا به سایر بیماری‌های شدید روانی پیشگیری کرد.

این روانشناس بااشاره به اینکه ۲۵ درصد از مردم جهان دچار یکی از اختلالات روانی هستند افزود: این زنگ هشداری است که در آینده باشیوع بیشتر بیماری‌ها و اختلالات روانی مواجه خواهیم بود چراکه بیماری‌های روانی جز بیماری‌های خاموش هستند و باید بیشتر مراقب سلامت روان باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار