رشد ۸ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

انرژی تولیدی نیروگاه نکا از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه حدود ۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت:انرژی تولیدی نیروگاه شهیدسلیمی نکا از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۸ درصد افزایش یافت.

او افزود: ۹ میلیارد و ۵۳۶ میلیون و ۱۵۲ هزار کیلو وات ساعت انرژی در این مدت در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی این نیروگاه تولید شد.

نعمتی گفت: ۹ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۸۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در این مدت به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه ۸۵ درصد از انرژی تولیدی در واحد‌های بخاری و ۱۵ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمده است، افزود: ضمن انجام به موقع همه بازدید‌های دوره‌ای و تعمیرات میاندوره‌ای و اساسی واحد‌ها طبق دستورالعمل و برنامه پیشبینی شده تعمیراتی، بیش از ۹۴ درصد انرژی تعهدی امسال نیروگاه در این ۱۱ ماه طبق قرارداد محقق شد.

نعمتی همچنین به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحد‌های این نیروگاه پس از ۴ دهه کارکرد، اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۱ سال از بهره برداری واحد‌های بخاری نیروگاه می‌گذرد، لذا بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحد‌های این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال کار آسانی نیست.

او افزود: همکاران توانمند و متخصص ما به عشق مردم و با تلاش مضاعف و همت جهادی خود در انجام به موقع بازدید‌های دوره‌ای و تعمیرات میاندوره‌ای و اساسی و نیز نگهداری و بهره برداری اصولی واحد‌ها توانستند آمادگی واحد‌ها را در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا برای پایداری تولید در وضعیت مطلوبی حفظ کنند و در سال موسوم به جهش تولید عملکرد قابل قبولی به ثبت برسانند.

نعمتی در ادامه به رشد و شکوفایی کشور در حوزه صنعت برق اشاره کرد و افزود: علیرغم توطئه ها، فشار‌ها وتحریم‌های کور دشمنان، امروز صنعت برق با خودباوری، همت و تلاش نیرو‌های خوش فکر و زحمتکش خود در مرز خودکفایی قرار گرفت و توانست تهدید تحریم را به فرصت شکوفایی اقتصادی و قطع وابستگی از بیگانگان تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: حدود ۵۰ درصد واحد‌های نیروگاهی کشور بطور کلی ساخت داخل هستند و حدود ۹۵ درصد تأسیسات و قطعات سایر نیروگاه‌ها نیز در داخل کشور قابل تأمین است، علاوه بر این به کشور‌های همسایه خدمات مهندسی و قطعات حساس و فناورانه نیروگاهی که حتی برخی کشور‌های پیشرفته نیز هنوز قادر به ساخت آن نیستند، صادر می‌شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.