بسته کمیته امداد؛

شروع جشن نیکوکاری از امروز/پرداخت ۳۰ هزار مورد وام قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به شروع جشن نیکوکاری از امروز (۱۳ اسفند) گفت : مردم کرمانشاه در هفته‌های اخیر و پیش از شروع جشن نیکوکاری، ۲۴ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه جشن نیکوکاری روز‌های ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت : خوشبختانه خیران کرمانشاهی از هفته‌های گذشته به استقبال جشن نیکوکاری رفته و شادی پایان سال را با نیازمندان تقسیم کرده اند.

او با بیان اینکه امسال جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه" برگزار می‌شود، گفت : خیران استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری به نیازمندان اهدا کردند که از این میزان دو میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان نقدی و باقی به صورت کالا و اجناس به نیازمندان اهدا شده است.

او ادامه داد: علیرغم اینکه جشن نیکوکاری به صورت رسمی از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود، اما میزان کمک جمع آوری شده در این جشن مذهبی ملی تاکنون نسبت به جشن نیکوکاری پارسال از رشد ۶۹ درصدی برخوردار بوده است.

رخصی با اشاره به شرایط کرونایی موجود و عدم برپایی مدارس و کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری، افزود: زنگ جشن نیکوکاری امسال در سامانه آموزشی شاد و فضای مجازی نواخته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه ادامه داد: فردا (پنجشنبه، ۱۴ اسفند) ۱۱۰ پایگاه ثابت و سیار، دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در استان آماده جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری است.

رخصی گفت: در روز جمعه، پانزدهم اسفند ماه نیز پایگاه‌های این نهاد در میعادگاه‌های نماز جمعه مستقر خواهند شد.

رخصی افزود: خیران کرمانشاهی می‌توانند با مشارکت در جشن نیکوکاری کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۹، شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ نزد بانک ملی و شماره گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* به دست نیازمندان برسانند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: شماره تلفن ۳۸۲۴۰۷۷۶-۰۸۳ کمیته امداد استان کرمانشاه آماده پاسخگویی به سوالات خیران نیک اندیش و جمع آوری کمک‌های آنان در جشن نیکوکاری است .

۳۰ هزار مورد وام قرض الحسنه به مددجویان پرداخت شد

غلامعلی عسکری مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : ۳۰ هزار مورد وام قرض الحسنه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب وام کارگشایی، اشتغال، ودیعه مسکن، خرید و تعمیر مسکن، شهریه دانشجویان و شهریه آموزش کسب و کار به محکومان مددجو پرداخت شده است.

او با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، یک شعبه و ۲ باجه مستقل در سطح ادارات استان دارد و به نیازمندان ارائه خدمت می‌کند، گفت : این صندوق در استان کرمانشاه ۱۴۰ هزار مشتری دارد.

عسکری با بیان اینکه عمده تسهیلات این صندوق از محل سپرده‌گذاری نیکوکاران و خیرین قرض الحسنه تامین می‌شود، از مردم نیکوکار استان خواست در راستای کمک به نیازمندان سپرده‌های خود را در صندوق قرض الحسنه سرمایه‌گذاری کنند.

رتبه دوم کشوری در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی توسط کرمانشاه کسب شد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از کسب رتبه دوم کشوری در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی توسط این نهاد در امسال خبر داد و گفت: کمیته امداد در سال جاری بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای مددجویان ایجاد کرده است.

محسن رخصی افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۴۲۵ فرصت شغلی مستقیم با پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و هزار و ۴۹۰ شغل مستقیم نیز از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان ایجاد شده است.

او با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمانشاه در ۹ ماه اول سپری شده از امسال رتبه دوم کشوری را در ایجاد اشتغال پایدار مددجویی کسب کرده است، گفت: کمیته امداد در ۲۱ شاخص همچون هدایت شغلی، راهبری شغلی و فرابخشی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: در مدت باقیمانده امسال با عنایت خدا و همدلی امدادگران این نهاد دستاورد‌های ارزنده‌تری برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان در استان کسب شود.

کمک خیران نیک اندیش به نیازمندان

رئیس کمیته امداد بخش حمیل از توابع شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: خیران نیک اندیش این بخش در آستانه سال نو و به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری یک میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

جمشید خدرویسی با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال طی روز‌های سیزدهم تا پانزدهم اسفندماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: خیران نیک اندیش حمیل از هفته‌های گذشته به استقبال این جشن مذهبی و ملی رفته اند.

خدرویسی با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه تاکنون نیکوکاران حمیلی حدود یک میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقد به نیازمندان اهدا کردند، افزود: امیدواریم این میزان کمک با توجه به آغاز هفته احسان و نیکوکاری افزایش قابل توجهی یابد.

رئیس کمیته امداد حمیل ادامه داد: تمامی کمک‌های جمع آوری شده از خیران نیکوکار؛ پیش از پایان امسال به دست نیازمندان و مددجویان تحت حمایت خواهد رسید.

خدرویسی با بیان اینکه کمیته امداد بخش حمیل در جلب و جذب مشارکت‌های مردمی امسال بسیار خوش درخشیده است، گفت: امسال خیران نیکوکار حدود پنج میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان حمیلی اهدا کردند که اهدای این میزان کمک نشان از اعتماد مردمی به کمیته امداد دارد.

او با اشاره به اینکه این نهاد شناسنامه نیازمندی تمام خانوار‌های مددجو را در اختیار دارد، افزود: تمامی کمک‌های مردمی بنا به نیت خیرخواهانه نیکوکاران و براساس نیاز‌های خانوار‌های مددجو توزیع می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار