عملیات گسترده نیرو‌های عراقی برای تعقیب بقایای داعش در کرکوک و صلاح الدین

الحشد الشعبی عراق از آغاز عملیاتی برای تعقیب بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق جنوب غربی کرکوک خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الفرات، سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (چهارشنبه) از آغاز عملیات «انتقام شهدا» برای تعقیب بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق جنوب غربی کرکوک خبر داد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: به توفیق خداوند صبح امروز (چهارشنبه) عملیات «انتقام شهدا» برای تعقیب بقایای داعش در مناطق جنوب غربی کرکوک آغاز شد.

در این بیانیه آمده است: در این عملیات، فرماندهی عملیات کرکوک و شرق دجله و نیرو‌های ارتش و پلیس فدرال به همراه نیروی هوایی عراق مشارکت دارند.

در پایان این بیانیه نیز یادآور شده است: هدف از این عملیات، تفتیش و تامین امنیت مناطق جنوب غربی کرکوک و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها و تردد آن‌ها بین استان‌های دیاله، کرکوک و صلاح الدین است.

«عبدالعزیز المحمداوی» رئیس ستاد الحشدالشعبی عراق نیز این عملیات را مستقیما پیگیری کرد و روند عملیات و پیشرفت محور‌های امنیتی با توجه به اهداف تعیین شده برای حمله به مخفیگاه‌های تروریست‌ها در مناطق مشترک بین کرکوک، صلاح الدین و دیالی را از نزدیک رصد کرد.

نیرو‌های ماموریت ویژه الحشد الشعبی نیز در این عملیات سه تونل و مخفیگاه متعلق به تروریست‌های داعش را در جنوب شرق کرکوک کشف و برای ممانعت از استفاده مجدد، آن‌ها را منهدم کردند.

تیم خنثی سازی بمب تیپ ۲۲ الحشدالشعبی نیز دو بمب را حین پیشروی در شرق صلاح الدین کشف و خنثی کردند. این دو بمب برای ایجاد اختلال در روند عملیات‌ نیرو‌های عراقی از سوی تروریست‌ها کارگذاری شده بود.

نیرو‌هایی از تیپ ۱۶ الحشد الشعبی نیز دو بمب را در منطقه «وادی الشای» در کرکوک که از سوی تروریست‌ها در مسیر روستای «عجمی» کار گذاشته شده بود، کشف و منهدم کردند.

«عباس ابوبطیخ» فرمانده نیروهای مأموریت‌ ویژه «الکرار» در الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که هدف از عملیات در جنوب غربی کرکوک از بین بردن بقایای داعش بین سه استان است و عملیات تا زمانی که اهداف خود را به طور کامل به دست آورند، ادامه خواهد داشت.

او گفت: نیرو‌های الحشد الشعبی به طور گسترده و موثر در کلیه محور‌های عملیات برای تعقیب بقایای داعش در مناطق بین کرکوک، صلاح الدین و دیاله شرکت کرده اند تا حضور تروریست‌ها به طور کامل از بین برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار