اعتراف مکرون به شکنجه و قتل یک مبارز الجزایری توسط ارتش فرانسه

رئیس جمهور فرانسه به جنایت ارتش این کشور در شکنجه و قتل یک مبارز آزادی‌طلب الجزایری اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به شکنجه و قتل یک مبارزه الجزایری به دست ارتش فرانسه اعتراف کرد.

مکرون روز سه شنبه اعتراف کرد که علی بومنجل، مبارز آزادی خواه الجزایری در طول جنگ استقلال این کشور شکنجه شده و سپس به قتل رسیده است. این اعتراف در حضور نوه‌های بومنجل صورت گرفت. 

کاخ الیزه در بیانیه‌ای گفت: بومنجل در جریان نبرد الجزیره بدست ارتش فرانسه دستگیر و شکنجه شد و سپس در ۲۳ مارس ۱۹۵۷ کشته شد. بر اساس این بیانیه، مکرون به نوه‌های بومنجل گفت: علی بومنجیل خودکشی نکرد. او شکنجه و سپس کشته شد.

این بیانیه می‌افزاید: پل اوسارسس، رئیس سابق اطلاعات فرانسه در الجزایر در سال ۲۰۰۰ اعتراف کرد که دستور مرگ بومنجل را داده و قتل را خودکشی اعلام کرده است.

رئیس جمهور فرانسه پیش از این تنها با تشکیل یک کمیته حقیقت یاب در خصوص مبارزات دوران استقلال الجزایر موافقت کرده و هیچگاه حاضر به عذرخواهی از جنایات فرانسه در دوران استعمار این کشور نشده بود.

الجزایر بارها از فرانسه ‏خواسته به درد و رنج هایی که ‏در طول استعمار الجزایر بر ‏مردم این کشور تحمیل کرده ‏است به طور رسمی اذعان کند.‏

مکرون در دوران نامزدی ریاست جمهوری فرانسه گفته بود استعمار ‏الجزایر از سوی فرانسه جنایت علیه بشریت بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار