درخشش عکاس آباده‌ای در فدراسیون بین‌المللی عکاسی

عکاسی آباده ای لقب AFIAP یا هنرمند فیاپ را از فدراسیون بین المللی هنر عکاسی دریافت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، این عکاس آبادهای، گفت: لقب AFIAP یا هنرمند فیاپ اولین لقبی است که می‌توان دریافت کرد.

 لقب هنرمند فیاپ به هنرمندان عکاسی اعطا می‌شود که کیفیت‌ و تکنیک‌های هنری و تولیدات هنری آن ها از طریق شرکت در جشنواره‌های عکاسی بین‌المللی زیر نظر فیاپ از سوی داوران بین‌المللی در کشورهای مختلف تایید شده است.

هنرور، بیان کرد: لقب EFIAP یا هنرمند ممتاز فیاپ نیز به هنرمندان عکاسی اعطا می‌شود که غیر از داشتن تکنیک‌های ممتاز، تعداد مشخصی از عکس‌هایشان در تعداد زیادی جشنواره بین‌المللی زیر نظر فیاپ پذیرفته شده باشد.

همچنین با هدف تقدیر از هنرمندان عکاسی که پس از دریافت لقب EFIAP فعالانه به شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی زیر نظر فیاپ ادامه می‌دهند و به این وسیله با خلق آثار هنری جدید به ارتقای هنر عکاسی کمک می‌کنند، فیاپ هفت سطح دیگر EFIAP را به وجود آورده اندکه EFIAP/b اولین سطح بعد از EFIAP است.

او، با  اشاره به اینکه برای دریافت لقب AFIAP عکس‌های این نامزد باید در ۱۵ جشنواره بین‌المللی مختلف زیر نظر فیاپ در هشت کشور مختلف پذیرفته شود، تصریح کرد: این نامزدها باید حداقل ۴۰ پذیرش با ۱۵ عکس مختلف در جشنواره‌های بین‌المللی زیر نظر فیاپ  را داشته باشند یا حداقل پنج عکس از  ۱۵ عکس آنان در سه جشنواره مختلف پذیرفته شده باشد.

این هنر آباده ای، ادامه داد: برای دریافت لقب EFIAP هنرمند باید دارای لقب AFIAP باشد و بر اساس تاریخ درج شده در دیپلم AFIAP، حداقل یک سال از زمان دریافت لقب AFIAP گذشته باشد، عکس‌های این کاندیدا نیزباید حداقل در ۳۰ جشنواره بین‌المللی مختلف زیر نظر فیاپ، در ۲۰ کشور پذیرفته شده باشد.

هنرور، با تاکید بر اینکه کاندیداها باید حداقل ۲۵۰ پذیرش با ۵۰ عکس مختلف در جشنواره‌های بین‌المللی زیر نظر فیاپ داشته باشند و  پنج عکس از این ۵۰ عکس،  در سه جشنواره مختلف پذیرفته شده باشد و حداقل ۲ عکس از این پنج عکس برنده یک جایزه باشند، این ۲ جایزه باید با ۲ عکس مختلف در ۲ کشور و از ۲ جشنواره مختلف کسب شده باشند.

این هنرمند آباده‌ای اضافه کرد: برای دریافت لقب EFIAP/b نیز هنرمند باید دارای لقب EFIAP باشد و بر اساس تاریخ درج شده در دیپلم حداقل یک سال از زمان دریافت آن لقب گذشته باشد. پس از دریافت لقب EFIAP حداقل شرایط زیر را در جشنواره‌های بین‌المللی زیر نظر فیاپ کسب کرده باشد: حداقل ۲۰۰ پذیرش با حداقل ۵۰ عکس مختلف در پنج کشور مختلف و دریافت حداقل چهار جایزه در چهار کشور با چهار عکس مختلف.

به گفته او فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها موسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی است که از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به رسمیت شناخته شده است در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین موسسه‌های ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با موسسه‌های ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ موسسه ملی در پنج قاره می‌رسد و در حال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران کلوپ عکس فوکوس وابسته به موسسه هنر خیام است.

تا کنون از ایران، زنده یاد محسن محمدخانی، حمید جمشیدیان، طالب حیدری، شهریار دبیری، سعید عبداللهی، مهدی کاظمی بومه، امین مداحیان، آلما منشی باغان، سید شهاب الدین منتظری، احمد محمدتقی شیرازی، فرزین ناظم زاده و امیرحسین هنرور لقب AFIAP یا هنرمند فیاپ را دریافت کردند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.