دردسرخواندن شوراها، جفا به مردم‌سالاری است

معاون استاندار بوشهر گفت: برخی می‌گویند «شورا جز درد سر و مزاحمت چیزی ندارد» درحالی که این اعتقاد، جفا به نظام مردم سالاری است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با توجه به شرایط بعد از انقلاب و نقش مردم در نظام سیاسی و اجتماعی، شورا‌های اسلامی شهر و روستا به عنوان حلقه ابتدایی نظام مردم سالاری به شمار می‌روند.

او ادامه داد: این حلقه‌ که باید از ابتدای انقلاب ایجاد می‌شد با وجود برخی مخالفت‌ها از سال ۷۸ از سوی دولت اصلاحات ایجاد شد.

معاون استاندار بوشهر افزود: پس از پنج دوره از انتخابات شورا‌ها برخی‌ها به زدن ریشه این نهاد مردم سالار معتقد هستند و می‌گویند «شورا جز درد سر و مزاحمت چیزی ندارد» درحالی که این اعتقاد، جفا به نظام مردم سالاری است.

ایرانی عنوان کرد: امروز افرادی توانمند، سالم، متخصص و پاکدست در اتاق فکر برای شهری تصمیم می‌گیرند که خود برآمده از آن شهر هستند.

او گفت: برخی‌ها تخلف یک نفر را به نام همه شورا‌ها ثبت می‌کنند درحالی که براساس دموکراسی اگر افراد در انتخاب خود اشتباه کنند فرصت وجود دارد که این اشتباه را در دوره بعد اصلاح و تقویت کنند نه اینکه شورا‌هایی که برآمده از رای و اراده مردم هستند را  نادیده گرفته شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: شاید نگران حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشیم، اما به دلیل جذابیت شورا برای مردم کمتر نگران حضور در انتخابات شورا‌ها هستیم و یقین داریم مردم برای اداره بهتر شهر و روستا فعالانه در این عرصه حاضر می‌شوند.

ایرانی تاکید کرد: در این فرصت باقی مانده باید با حساسیت کار‌های عقب مانده را جبران کرد و زمان مناسبی برای دلسردی و گلایه کردن نیست.

ضرورت اختصاص اعتبار جهت خروجی دوم و سوم شهر بوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: در مدت چهار ماه حضور خود در شورا توانستیم نظم و آرامش در شورا و شهرداری ایجاد کنیم و چرخ شهرداری به حرکت درآمد.

داریوش پوربهی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال آینده دو انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری داریم باید همه تلاش کنیم که انتخاباتی پرشور برگزار کنیم.

او با اشاره به همکاری مناسب بین مدیریت شهری و نیروی انتظامی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه ساخت و ساز‌های غیر مجاز و سد معبر وجود دارد، انتظار داریم این همکاری بیشتر شود.

رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به استقرار پایگا‌های نظامی و نیروگاه اتمی در این شهر، تاکید کرد: انتظار است پایگاه‌ها نظامی در طرح‌های توسعه شهری مثل همیشه همراه با مدیریت شهری باشند.

پوربهی بیان کرد: از خیابان بوستان شغاب به بوستان دانشجو و خیابان بیمارستان سلمان فارسی به خیابان سرتل و تنگک مسیر اصلی خروجی شهر است که امیدواریم اعتبار استانی برای تکمیل این جاده و همچنین جاده خروجی که از تقاطع سردار سلیمانی به ضلع شمالی دهکده گردشگری و از آنجا به جاده در دست ساخت چغادک به بوشهرمتصل می‌شود، اختصاص پیدا کند  تا شاهد افزایش جاده‌های خروجی شهر باشیم.

او همچنین با اشاربه به اینکه شهرداری برای ایجاد ساختمان شهرداری مناطق و سازمان‌های تابعه با با کمبود زمین روبه رو است، گفت: ساختمانی با مساحت ۶ هزار و ۶۰۰مترمربع در خیابان ساحلی متعلق به شهرداری است که در اختیار استانداری و جهاد دانشگاهی است که درخواست دارم زمینه بازگشت آن با توجه به نیاز شدید شهرداری به این ساختمان فراهم شود.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.