ریحانی:

باید یک شتاب تربیتی و انقلابی داشته باشیم

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: در کنار شتاب علمی کشور که نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده، باید یک شتاب تربیتی و انقلابی نیز قرار بگیرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : علم و تربیت باید همراه هم باشند و هرکدام به تنهایی اثر بخش نخواهد بود.

او گفت : مدیرکل آموزش و پرورش استان نگاه تربیتی و رویکرد انقلابی دارد و این نگاه به کل مجموعه آموزش و پرورش تسری پیدا کرده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: در کنار شتاب علمی کشور که نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده، باید یک شتاب تربیتی و انقلابی نیز قرار بگیرد و مهمترین موضوعی است که رهبر انقلاب در بیانیه «گام دوم» به آن اشاره کرده‌اند، موضوع رشد علمی است.

او با بیان اینکه نگاه معلمان مادی نیست، ادامه داد: معلمی شغل نیست، یک عشق است که مصداق‌های آن را در همه جا می‌بینیم؛ همه‌ی ما مدیون جامعه فرهنگی هستیم و تربیت فرزندان‌مان را از این جامعه ارزشمند داریم.

ریحانی افزود: بسیاری از معلمین فراتر از وظیفه خود دلسوزی می‌کنند و هر زمان تهدید بزرگی بر ما حادث شده، حضور داشته‌اند.

او خدمات جامعه فرهنگیان در جنگ تحمیلی و زلزله سرپل‌ذهاب را یادآوری کرد و گفت: معلمین در زمان جنگ به ما درس عشق و شهادت می‌دادند و بیشترین شهید ما جامعه آموزش و پرورش اعم از معلمان و دانش‌آموزان بود و بعد از زلزله هم شاهد بودیم که آموزش و پرورش جزو اولین نهاد‌هایی بود که کارش را در مناطق زلزله‌زده شروع کرد.

ریحانی ضمن بیان اینکه نگاه ما به تهدید دوسویه است یعنی هم کنترل تهدید و هم تبدیل آن به فرصت، توصیه رهبر انقلاب در مورد تبدیل تهدید زلزله سرپل‌ذهاب به فرصت را متذکر شد و از کمک‌های بی‌دریغ مردم به زلزله‌زدگان یاد کرد و گفت: این زیبایی‌ها‌ست که کشور را در مقابل همه تهدیدات بیمه می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه کار معلمین در شرایط کرونا را سخت و توأم با استرس مضاعف عنوان کرد و افزود: بعضی از معلمین از دارایی شخصی خودشان برای دانش‌آموزان هزینه می‌کنند؛ امروز انگیزه و اعتقاد بالایی در بین معلمان دیده می‌شود و مردم باید قدردان زحمات و تلاش‌های مضاعف جامعه معلمین در این شرایط باشند.

ریحانی گفت: پویش «لبخند رضایت» نگاهی به زحمات عزیزان فرهنگی و تقدیر از آنان است .

علم بدون تربیت و پرورش به فساد ختم می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هدف ما تعلیم در کنار تربیت بوده، چرا که معتقدیم علم بدون تربیت و پرورش به فساد ختم می‌شود.

مجید یزدان‌پناه گفت: نباید زحمات معلمین فراموش شود آنان در سخت‌ترین شرایط با دانش‌آموزان در ارتباط هستند.

او ادامه داد: معلمین هرگاه که نظام اسلامی به وجود آنان احتیاج داشته باشد با تمام وجود سینه‌شان را سپر می‌کنند و نمی‌گذارند ذره‌ای از خاک این کشور کم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در آموزش و پرورش منتهای سعی ما این بوده که طوری کار کنیم که رضایت خاطر مردم فراهم شود.

او افزود: هدف ما تعلیم در کنار تربیت بوده چرا که معتقدیم علم بدون تربیت و پرورش به فساد ختم می‌شود. معلمان ما افرادی موفق و اخلاق‌مدار بودند که توانسته‌اند به درستی کارشان را انجام دهند.

یزدان‌پناه ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما به دنبال تحویل دادن فرزندانی دین‌مدار و با دانش به جامعه هستیم و امیدواریم معلمان و دانش‌آموزان باعث سرافرازی کشور شوند.

او از سختی‌ها و مشقات آموزش مجازی در ایام کرونا سخن گفت و از زحمات و تلاش‌های فراوان جامعه فرهنگیان تشکر کرد.

یزدان‌پناه از نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه به آموزش و پرورش تشکر کرد و از حمایت‌های سپاه پاسداران از جامعه فرهنگیان قدردانی کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار