لیورپول - چلسی؛ جدال تمام آلمانی در لیگ جزیره

در چارچوب هفته بیست و نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امشب (پنجشنبه) تیم‌های لیورپول و چلسی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه بازی‌های هفته بیست و نهم فوتبال لیگ برتر انگلیس امشب (پنجشنبه) از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه تیم فوتبال لیورپول در ورزشگاه آنفیلد پذیرای چلسی خواهد بود.

۲ تیم در جدول رده بندی با یک امتیاز اختلاف در همسایگی هم قرار دارند. لیورپول مدافع عنوان قهرمانی در این مقطع از فصل حال و روز خیلی خوبی ندارد. این تیم از ۲۶ بازی ۴۳ امتیاز کسب کرده و در رتبه ششم جدول رده بندی جای گرفته و چلسی نیز از همین تعداد بازی ۴۴ امتیاز کسب کرده و در رتبه پنجم است.

رقابت بر سر کسب عنوان چهارمی و حداقل کسب سهمیه چیزی نبود که این ۲ تیم در ابتدای فصل به دنبال آن باشند، اما با توجه به اتفاقاتی که در طول فصل رخ داد و باعث از دست رفتن شانس قهرمانی شد، حالا مجبور هستند که در این مسیر گام بردارند.

به نظر می‌رسد هیچ یک از ۲ تیم شانس قهرمانی برای خود متصور نیستند و هفته‌ها قبل یورگن کلوپ (سرمربی لیورپول) پس از اینکه تیمش چندین هفته نتوانست نتیجه بگیرد اذعان کرد که حالا تیمش فقط برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده می‌جنگد.

در آن سوی میدان هم چلسی که اواسط فصل با فرانک لمپارد به بن‌بست رسید و به کمرکش جدول سقوط کرد با استخدام توماس توخل آلمانی به خود آمد و سر و سامان گرفت و حالا بیش از پیش به کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده امیدوار هستند. هر چند که اختلاف امتیازات بین تیم‌های سوم تا هفتم جدول ۶ امتیاز است و رقابت تنگاتنگی بر سر کسب سهمیه بین تیم‌ها وجود دارد، حتی تیم‌های هشتم و نهم جدول هم هنوز امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند.

لیورپول که زمانی ورزشگاه آنفیلد را دژی مستحکم و تسخیر ناپذیر می‌دید، در ۴ بازی خانگی متوالی متحمل ۴ شکست شده است که این بدترین عملکرد سرخ پوشان مرسی ساید در خانه از سال ۱۹۲۳ محسوب می‌شود. شکست در بازی امشب باعث خواهد شد لیورپول برای اولین بار در تاریخ این باشگاه شاهد ۵ شکست در ۵ بازی خانگی متوالی باشد.

در آن سوی میدان، اما آبی پوشان چلسی زیر نظر توخل متحول شده اند، به طوری که در ۶ بازی گذشته فقط منچسترسیتی توانسته است بیشتر از این تیم امتیاز کسب کند.در واقع توماس توخل از وقتی که هدایت چلسی را برعهده گرفته هنوز طعم شکست را نچشیده و از ۹ بازی در همه رقابت‌ها ۶ بازی پیروزی و ۳ تساوی به دست آورده است.

درخشان‌ترین بخش عملکرد چلسی با توخل این است که آن‌ها در این ۹ بازی فقط ۲ گل دریافت کرده اند در حالی که در ۹ بازی آخر با مربیگری فرانک لمپارد ۱۲ گل دریافت کرده بودند. حالا ماموریت بعدی توماس توخل بهبود شرایط خط حمله تیمش است. چلسی در این ۹ بازی ۱۰ گل به ثمر رسانده است که برای خط حمله پر ستاره این تیم آمار خیلی خوبی نیست.

وضعیت چلسی در دیدار‌های خارج از خانه هم بهتر از قبل شده است. این تیم با هدایت توخل در همه رقابت ها، از ۵ بازی خارج از خانه در ۴ بازی به پیروزی رسیده و یک مساوی کسب کرده است در حالی که با فرانک لمپارد از ۵ بازی آخر خارج از خانه در ۴ بازی شکست خورده بود.
آبی‌های لندنی از سال ۲۰۰۴ به بعد نتوانسته اند در آنفیلد به پیروزی دست پیدا کنند و حالا باید دید آیا توخل می‌تواند در ادامه نتیجه گیری‌های خوب خارج از خانه این طلسم را بشکند یا خیر؟

توخل و شاگردانش خوش شانس هستند که در این مقطع زمانی مهمان لیورپول خواهند بود، زیرا این تیم که در ۶۸ بازی خانگی شکست ناپذیر مانده بود حالا روی دور باخت خانگی افتاده است و نشانی از آن لیورپول مستحکم و مقتدر ندارد. حتی تیم‌هایی مانند برنلی و برایتون پایین جدولی هم توانستند تیم کلوپ را در آنفیلد از پا درآورند. لیورپول در ۷ بازی خانگی نتوانسته هیچ پیروزی به دست آورد و در ۵ بازی در آنفیلد فقط یک گل به ثمر رسانده است در حالی که در ۴۲ بازی پیش از آن در همه بازی‌ها گلزنی کرده بود.

توخل در این بازی از انگیزه‌های شخصی خاصی نیز برخوردار است. او تاکنون ۱۴ بار برابر یورگن کلوپ قرار گرفته و فقط ۲ بار توانسته برابر هموطن خود به پیروزی برسد و ۹ بار متحمل شکست شده است. در واقع توخل بیشترین شکست دوران مربیگری خود را برابر یورگن کلوپ داشته است.

نکات آماری

  • چلسی با هدایت توخل ۷ بار در لیگ به میدان رفته که حاصل آن ۴ پیروزی و ۳ تساوی بوده است.
  • لیورپول در هر ۴ بازی گذشته خود برابر چلسی به پیروزی دست یافته، ۱۱ گل زده و ۴ گل دریافت کرده است. تنها تیمی که در ۵ بازی پیاپی آبی‌پوشان پایتخت را شکست داده بلکبرن و بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ بود.
  • چلسی ۲ بازی آخر خارج از خانه برابر لیورپول را واگذار کرده است.
  • لیورپول در چهار بازی آخر خانگی خود شکست خورده است در حالی که پیش از این ۴ بازی، در صد بازی با هدایت کلوپ ۴ شکست داشت.
  • قرمز‌های لیورپول در همه رقابت‌ها هرگز در تاریخ این باشگاه در ۵ بازی خانگی متوالی نباخته اند.
  • لیورپول در ۶ بازی آخر در لیگ ۲ پیروز و ۴ شکست داشته، در حالی که چلسی در ۶ بازی آخر ۴ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده است.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار