معاون استاندار: هنرمندان زبان گویای مردم سیستان و بلوچستان هستند

کوثری گفت: هنرمندان زبان گویای مردم این استان هستند و می‌توانند ناهنجاری‌ها را با زبان هنر بدرستی به اطلاع مسوولان دغدغه‌مند برسانند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در همایش تجلیل از فرهیختگان و افتخارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر و برگزیدگان فرهنگی و هنری حوزه نماز و رونمایی از هنرکارت اظهار داشت: هنر متعلق به همه انسان ها است و هر انسانی در درون خود ارتباط ذاتی با مقوله هنر دارد.

او  با بیان اینکه هنر زبان گویایی است، گفت: فعالیت های هنری در سیستان و بلوچستان می تواند به عنوان یکی از نیازها و ضرورت ها محسوب شود و زبان هنر اشاعه دهنده فرهنگ غنی و ارزش های این کشور بعد از انقلاب اسلامی است و لذا هنر مهمترین ابزار برای بیان ارزش های ملت بشمار می رود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اصحاب هنر اهل محاسبه در زمینه سود و زیان نیستند بلکه هنر کار دل است و قیمت گذاری مادی نمی توان برای آن درنظر گرفت.

دکتر کوثری بیان کرد: هنرمند با هنر خود نوعی از خودگذشتگی و ایثار را به نمایش می گذارد و هنر محدود به یک فرد نیست و اشاعه می یابد و متولیان خاص خود را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار داشت: هنرمندان این استان امسال حائز رتبه های برتر کشوری در زمینه تئاتر، هنرهای تجسمی، جشنواره مد و لباس، فرهنگ نماز و غیره شدند که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

حسین مسگرانی با اشاره به فعالیت شایسته صندوق اعتباری هنر گفت: حدود یکهزارو ۲۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد ۸۶ نفر تسهیلات قرض الحسنه و ۷۶ نفر کمک بلاعوض دریافت کرده اند.

او  افزود: هنرکارت شامل مزایایی مختلفی از جمله بیمه هنرمندان، کمک های بلاعوض و خدمات دیگر است و همچنین هنرمندان صاحب این کارت می توانند در صورت ابتلا به کرونا از بیمه کرونا تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان این استان دارای درجه هنری هستند که حدود ۳۰ نفر آنان موفق به کسب درجه یک هنری شده اند.

او  گفت: در سیستان و بلوچستان علیرغم تلاش های فراوان در زمینه بیمه هنرمندان و خدمات ارائه شده همچنان با مشکل مواجه هستیم که از تمامی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه درخواست می شود عضو صندوق اعتباری هنر شوند.

در پایان این همایش از تعدادی از فرهیختگان و افتخارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر و برگزیدگان فرهنگی و هنری حوزه نماز تجلیل بعمل آمد.

همچنین در این همایش از هنرکارت صندوق اعتباری هنر نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار