کرونا در فراز و فرود/کرونا ۶ فارسی دیگر را به کام مرگ کشاند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در شبانه روز گذشته ۶ بیمار بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی فارس جان باختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹، ۶۴۷ هزار و ۶۵۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۶ هزار و ۶۳۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، ۳۸ هزار و ۹۸۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۱۲۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۱۷۹ هزار و ۷۶۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی همچنین از بهبودی ۱۷۱ هزار و ۱۷۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته، اضافه کرد: مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون سه هزار و ۲۶۳ نفر است.

همتی در ادامه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

آمار تجمعی جانباختگان استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه در مورد آمار تجمعی جانباختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون گفت: شیراز با بیشترین تعداد شامل ۱۵۳۶ مورد، مرودشت ۲۳۷ مورد، کازرون ۱۳۸ مورد، آباده ۷۶ مورد، داراب ۷۰ مورد، ممسنی ۵۸ مورد، کوار ۴۷ مورد، اقلید ۴۶ مورد، استهبان و نی ریز هر کدام ۴۴ مورد، لامرد ۴۱ مورد، سپیدان ۳۸ مورد، فیروزآباد ۳۴ مورد، زرقان ۳۳ مورد، خرامه ۳۲ مورد، قیروکارزین ۳۰ مورد، خرمبید ۲۹ مورد، ارسنجان ۲۲ مورد، پاسارگاد ۲۱ مورد، زرین دشت، رستم و سروستان هر کدام ۲۰ مورد، بوانات ۱۷ مورد، کوهچنار ۱۵ مورد، مهر و بیضا هر کدام ۱۳ مورد، فراشبند ۸ مورد، بختگان ۴ مورد و سرچهان یک مورد بوده است و بقیه مربوط به سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان است.

همتی با اشاره به شناسایی مواردی از کووید جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی در استان و همچنین شلوغی روز‌های پایانی سال و ایام پیش از تعطیلات عید نوروز، از مردم استان خواست دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی را در رفت و آمد‌ها رعایت کنند تا با مشارکت و همراهی مردم بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار