اسفند،ماه بحران انتقال خون

مدیر کل انتقال خون مازندران اسفند هر سال را ماه بحران برای اهدای خون نامید.

دکتر تقوی مدیر کل انتقال خون مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه در اسفند هر سال با بحران انتقال خون مواجه هستیم، گفت: به همین دلیل معمولا اسفند را ماه بحران انتقال خون می‌دانیم.

او درباره علت کمبود خون در این ماه، افزود:یک دلیل آن است که چون در این ماه و ماه بعد که فروردین بوده تعطیلی زیادی داریم با کمبود خون مواجه می‌شویم.

دکتر تقوی گفت:دلیل دوم این است که بیماران خاص، سرطانی، تالاسمی و عمل‌های جراحی در داخل بیمارستان‌های استان در این ماه بیشتر از حد معمول است.

او افزود: از مردم استان درخواست می‌کنیم که حتما در این چند هفته مانده به پایان سال و دو هفته اول فرورین به ۱۱ پایگاه انتقال خون استان برای اهدای خون مراجعه کنند.

دکتر تقوی گفت:بیماران تالاسمی نمی‌توانند منتظر باشند تا ما خون را به آن‌ها برسانیم چون این بیماران هر ماه ۲ واحد خون را حتما نیاز د ارند.

او با بیان اینکه همه گروه‌های خونی را هم اکنون در استان نیاز داریم،افزود: افراد قبل از اینکه برای اهدای خون مراجعه کنند سامانه نوبت دهی را مدنظ قرار دهند که از قبل هماهنگی‌های لازم انجام شده تا معطل نشوند.

دکتر تقوی گفت:امیدواریم بتوانیم در این پاندمی کرونا که حدودا ۵ تا ۶ درصد کاهش مراجعه را داشتیم در این ماه پایانی سال حداقل یک یا دو درصد را جبران کنیم.

او افزود:روز‌های تعطیل هم اکثر مراکز انتقال خون استان باز بوده و منتظر مردم نوعدوست مازندران است تا بتوانیم خون مورد نیاز بیماران را تامین کنیم.

مدیر کل انتقال خون مازندران گفت:در مراکز انتقال خون استان صد در صد شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شده و تاکنون یک مورد هم گزارش ابتلا به کرونا در مراکز انتقال خون استان نداشتیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار