معاون وزیر صمت تاکید کرد؛

روندکاهشی قیمت سیمان در روز‌های آینده؛ هیچ کمبودی درکالا‌های اساسی نیست

تابش با بیان اینکه در خصوص تامین مرغ به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ویژه در ایام عید و ماه مبارک رمضان تدارک لازم دیده شده است، گفت که در ارتباط با تامین سایر کالا‌ها نیز جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

عباس تابش مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳.۵ میلیون بازرسی از بازار‌های کشور انجام شده که از این میزان ۱۲۰ هزار بازرسی به صورت مشترک با مجموعه تعزیرات انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: مطابق با قانون، تعزیرات حکومتی فقط برای جریمه‏‎های زیر ۴۰۰ هزارتومان در محل وقوع تخلف قادر به تعیین حکم است و حضور این دستگاه در بازرسی‌های مشترک تنها به طولانی شدن روند بازرسی می‌انجامد.

او بیان کرد: در یک تفاهم مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی قرار شد، این سازمان به جای حضور در گشت‌های مشترک روند رسیدگی به احکام را سرعت ببخشند و بازرسی‌ها به طور معمول از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام گیرد.

تابش افزود: در خصوص تامین مرغ ویژه ایام عید و ماه مبارک رمضان نیز تدارک لازم دیده شده و قیمت این کالا همچنان هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده و افزایش نرخی تا پایان سال ندارد.

او با بیان اینکه آمار تولید تخم مرغ در کشور بسیار بالا است گفت: در زمان حاضر در ارتباط با تامین سایر کالا‌ها جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

تابش در ارتباط با وضعیت تامین سیمان اظهار کرد: طی ۲ ماه گذشته برخی از شرکت‌های تولید سیمان به دلیل قطع سهمیه گاز و کمبود برق به ناچار ۲۵ درصد ظرفیت تولید خود را کاهش دادند و هم اکنون همه آن‌ها تولید کامل خود را از سرگرفتند و در این شرایط انتظار می‌رود کاهش قیمت سیمان را در بازار داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۳۰ درصد کل ظرفیت تولید سیمان کشور خالی است، گفت: فلسفه این حجم تولید برای صادرات است سازمان حمایت به شرط تامین نیاز داخل از صادرات این کالا حمایت می‌کند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.