انجام مطالعات آبخیزداری در ۱۰۰ زیر حوضه آبخیز چهارمحال و بختیاری

در استان چهارمحال و بختیاری ۲۶۰ زیرحوضه آبخیز وجود دارد که مطالعات آبخیزداری در ۱۰۰ زیر حوضه آن انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان دارای سه کلان حوضه آبخیز کارون، زاینده رود و دز و سرچشمه ۲ رودخانه اصلی کشور است اظهار داشت: بحث آبخیرداری و مدیریت آب و خاک در این استان ضروری و مهم است.

او افزود: در استان ۲۶۰ زیرحوضه آبخیز وجود دارد که مطالعات آبخیزداری در ۱۰۰ زیر حوضه استان انجام شده است و اقدامات آبخیزداری براساس این مطالعات اجرایی می‌شود.


بیشتر بخوانید


محمدی با تاکید بر اینکه طرح‌های آبخیزداری در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک است اضافه کرد: این طرح‌ها به منظور کاهش زیان‌های سیل، تقویت سفره‌های زیرزمینی و توسعه پایدار دشت ها، کنترل رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش زمان تمرکز بند‌های خاکی و افزایش زمان تمرکز بند‌های سنگی و ملاتی، کاهش دبی و تغذیه آبخوان‌ها با اولویت در دشت‌ها و مناطق بحرانی اجرا می‌شود.

او ادامه داد: اقدامات بیولوژیک در استان در ۱۰۰ هزار هکتار انجام شده و ۱۱۰ سازه خاکی، دو هزار و ۶۵۰ سازه سنگی و ملاتی نیز در استان احداث شده است.

محمدی با اشاره به اینکه امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل اختصاص داده شد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال این میزان به بخش آبخیرداری اختصاص داده شد.

او افزود: این میزان اعتبار برای اجرای ۷۶ هزار متر مکعب عملیات خاکی، سنگی و ملاتی در ۳۳ حوضه آبخیز و در قالب ۲۵۵ سازه و نقطه محل اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.