سخن روز؛

پروانگی آموز اگر طالب عشقی

در این روزهای سخت که دستمان از هم دورشده، می توانیم از راه دور، دلهایمان را نزدیک به هم نگه داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سال ر را در شرایطی آغاز کردیم که نه فقط ایران، بلکه جهان با چالشی پیش بینی نشده مواجه شده بود؛ ویروسی همه گیر با آثار غیر منتظره و ویرانگر که با سرعت شیوع یافت اما در سالگرد ورودش به کشور، نوع جهش یافته آن نیز سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

ویروس کرونا پس از شیوع، روابط اجتماعی، عاطفی و زندگی روزانه تمامی انسان ها را تحت تاثیر قرار داد. در عادت ها و روزمرگی انقلابی کرد و متاسفانه باعث شد افراد زیادی روزها روی تخت بیمارستان بستری شوند و بسیاری از خانواده ها را داغدار عزیزانشان کرد و از طرف دیگر بر اهمیت کادر درمانی تمام بیمارستان ها صحه گذاشت.


بیشتر بخوانید


با شیوع گسترده بیماری کرونا، جهان وضعیت متفاوتی را تجربه می کند. متخصصان روند روزهای آینده را به درستی نمی دانند.

کرونا ، مدتی است ما را از هم دور کرده؛ مدتی است عزیزانمان را ندیده ایم و دلتنگشان هستیم و آرزو داریم بدون نگرانی از خانه بیرون برویم. اما در این روزهای سخت که دستمان از هم دورشده، می توانیم از راه دور، دلهایمان را نزدیک نگه داریم.

دست هایمان دور شده، قلبهایمان نزدیک

در روزهای شیوع کرونا به خاطر حفظ سلامتی خود و عزیزانمان، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم وو از هم دور بمانیم . اما کرونا به ما آموخته است که با وجود دور شدن دستهای مان ، قلبهایمان را به عزیزانماننزدیک تر کنیم ؛ از هم دوریم اما به امید گذشتن این روزهای سخت قوی می مانیم.

‌مردم این دیار سخاوت و تقسیم مهربانی و دوست داشتن ها را رسم دیرینه ای که ریشه در فرهنگ ایرانی شان دارد را با اعتقاداتی برخواسته از دل و جان پیوند می زنند و به استقبال بهار می روند.

آغازجشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه»

جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» همزمان با سراسر کشور از امروز در سراسر چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

علی ملکپور مدیرکل کمیته امداد استان گفت:جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» با همکاری ائمه جمعه در سراسر استان، آموزش و پرورش و صدا و سیما در راستای کمک به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت در آستانه سال نو، از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

ملکپور افزود:امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، ویژه برنامه‌های جشن نیکوکاری به صورت آنلاین در شبکه شاد برگزار خواهد شد.

او گفت: ۱۵۳ پایگاه شامل مراکز نیکوکاری، میعادگاه‌های نماز جمعه و ادارات کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نیکوکار استان هستند.

ملک پور افزود: همچنین کد دستوری #۰۳۸*۱*۸۸۷۷* نیز برای اهدای کمک‌های مردم و خیران به نیازمندان با استفاده از گوشی تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: کمک‌های مردم نیکوکار استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان می‌رسد تا بخشی از نیاز‌های اقتصادی آن‌ها در آستانه سال نو تأمین شود.

نیکوکاران ایران زمین این روزها می توانند به روشی متفاوت نیز از نیازمندان و ایتام بی سرپرست حمایت کنند.

حمایت از چهار هزار و ۹۳۲ فرزند یتیم در چهارمحال و بختیاری

به گفته قائم‌مقام کمیته امداداستان چهارمحال و بختیاری، چهار هزار و ۹۳۲ فرزند یتیم و محسنین خانواده‌‎های نیازمند در سامانه اکرام ایتام و طرح محسنین ثبت نام شده‌اند.

نجف علی حیدری با اشاره به اینکه طرح محسنین شامل فرزندان مددجوی دارای سرپرست ناتوان است، افزود:مشمولان این طرح دارای سرپرست هستند، اما پدر خانواده برخلاف میل باطنی‌اش به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.

حیدری گفت: ۱۷۴ فرزند محسنین در استان بدون حامی مالی هستند که نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت mohsenin.ir و emdad.ir/ekram یا ادارات کمیته امداد در سطح استان در این طرح ثبت‌نام و با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان سهمی در رشد و بالندگی این خانواده‌ها داشته باشند.

آرزو داریم سال ۱۴۰۰ برای همه هموطنان سال بازگشت سلامتی و آرامش باشد . به امید آنکه با همدلی تمام ارکان جامعه، کشورمان و همه جهان این روزهای سخت را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.