تامین ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز

استاندار خوزستان از تامین ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح ساختار شبکه فاضلاب اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان با اشاره به تامین  ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح ساختار شبکه فاضلاب اهواز گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) پیمانکار پروژه فاضلاب اهواز است و امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

او  افزود: رییس صندوق توسعه ملی دستور پرداخت باقی مانده اعتبار فاضلاب اهواز را صادر کرد که حدود ۵۰ میلیون یورو برای بهبود و اصلاح ساختار فاضلاب اهواز مصوب شده بود که ۱۳ میلیون یورو آن پرداخت شده است.

سلیمانی دشتکی  با بیان اینکه هفته قبل ۷ میلیون یورو معادل یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال به بانک مرکزی ابلاغ شد، اظهار داشت: دیروز نیز پرداخت ۳۰ میلیون یورو باقی مانده معادل ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح فاضلاب اهواز تایید نهایی شد

استاندار خوزستان تصریح کرد: در دیدار اخیر با وزیر نفت که برای تامین اعتبار اجرای شبکه فاضلاب در شهر‌های مختلف استان، تکمیل پروژه‌های آب شرب در مناطق مختلف، جمع آوری آب‌های سطحی در شهر‌ها و جمع آوری آب‌های سیل گیر انجام شد، مقرر شد طرحی آماده شود تا از ۲ منبع بتوان حدود ۲ میلیارد دلار کمک بلاعوض برای اجرای ۴ طرح مذکور تامین کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: طرح مذکور باید ظرف مدت ۲ هفته ارائه شود تا اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها از صندوق توسعه ملی و یا ۲ درصد درآمد‌های نفتی با ارایه لایحه مستقل به مجلس تامین شود.

او با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در این دیدار موضوع تفاهم نامه استاندار قبلی در جریان سفر معاون اول ریاست جمهوری به خوزستان برای ۸ پروژه فاضلاب از ماده ۵۶ بررسی شد و مقرر گردید ظرف یک ماه آینده مجوز آن به بانک‌ها داده شود تا پیمانکار مجوز دریافت تسهیلات مذکور را داشته باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.