در ماه های آینده:

بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در استان همدان آماده بهره برداری است

استاندار همدان گفت: درخصوص فرآوری سنگ‌ها بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در حال اجراست که در ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدسعید شاهرخی استاندار همدان شامگاه چهارشنبه در شورای اداری شهرستان اسدآباد، بیان کرد: در سطح استان همدان هم اکنون در حوزه بخش خصوصی در بحث فرآوری سنگ‌ها تعدادی واحد صنعتی با بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال ساخت داریم که در ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد.

او افزود: از ۸ هزار میلیارد تومان طرح جهش تولید دراین استان افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در حال گسترش و سرمایه گذاری بوده و ۲ هزار میلیارد تومان نیز به بخش دولتی اختصاص دارد.

استاندار با بیان اینکه ما بر آن هستیم که ارزش افزوده محصولات سطح استان را در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی بالا ببریم، ادامه داد: ۳۰ نوع مواد معدنی از معادن استان استخراج می‌کنیم که عمدتاً پیش از این ماده‌های معدنی تنها با یک فرآیند به صورت خام از استان خارج و صادر می‌شد که با هزینه آن تنها پول کارگران درمی آمد و برای سرمایه گذار هیچ صرفه و برای چرخه اقتصاد استان هیچ ارزش افزوده‌ای نداشت.

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان مهیای سرمایه گذاری و جهش تولید در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، گردشگری، صنعتی و معادن است و برای فعالیت سرمایه گذاران در استان فرش قرمز پهن می‌کنیم، گفت: در استان همدان تمامی زیرساخت‌های لازم فراهم است و اراضی موجود منطقه ویژه اقتصادی استان با ۱۱۰۰ هکتار و نیز شهرک‌های صنعتی استان آماده واگذاری به سرمایه گذاران توانمند و متخصص هستند.

او با اشاره به اینکه استان همدان به یک کارگاه بزرگ در پویایی تبدیل شده، تصریح کرد: رمز مهیا بودن استان همدان در جهش تولید در زمینه‌های مختلف داشتن مردمانی خوب، منابع خوب استان، زیرساخت‌های در حال ساخت و ساخته شده بوده که این منابع در اختیار تیم مدیریتی مختلف قرار دارد و همه دریافته اند که باید وفاق و همدلی را تقویت کنند چراکه مردم از ما انتظار دارند.

استاندار اظهار داشت: معیشت، اشتغال و سلامت مردم از اولویت‌های استانداری همدان است افزود: خدمات ارزنده دولت در دستگاه‌های مختلف را باید برای مردم تبیین کرد چراکه این امر از نقش مؤثری در نشاط و امید جامعه برخوردار است.

شاهرخی با اشاره به اینکه دستاورد‌ها شگفت انگیز بوده و در عرصه‌های مختلف موفقیت های بسیاری در عمران و آبادانی داشته ایم، بیان کرد: در استان همدان ۱۰۰ شاخص توسط سازمان مدیریت احصاء شده که در این شاخص میزان رشد استان از ابتدای سال ۹۲ تا ۹۹ مشخص شده به طوری که در ابتدای سال ۹۲ استان همدان دارای ۳۲۸۶ کیلومتر راه روستایی درجه یک و آسفالته بوده که این میزان امروز با ۲۳ درصد به ۴۴۱۳ کیلومتر افزایش یافته است.

شاهرخی طول مسیر ریل گذاری همدان را در مدت فوق ۵۸۳ درصد برشمرد و گفت: پیش از این استان همدان فاقد نیروگاه خورشیدی بود که در حال حاضر در استان ۵۰۰ مگاوات نیروگاه برنامه ریزی شده که ۲۰۰ مگاوات مجوز صادر کرده ایم و ۴۲ مگاوات یعنی شش نیروگاه به نتیجه رسیده و آماده بهره برداری است و ۵۰۰ مگاوات یک نیروگاه دیگر نیز وارد استان کرده ایم که احداث کنیم.

استاندار همدان با اشاره به افزایش ۱۱۵ درصدی ظرفیت نیروگاه شهید مفتح طی مدت فوق یادآور شد: هم اکنون این نیروگاه در حال تبدیل کردن برج‌های خود از ‌تر به برج خشک است.

او تعداد سد‌های سطح استان را در سال ۹۲ تعداد سه مورد برشمرد و گفت: در حال حاضر استان همدان با احتساب سد در دست احداث گرین دارای هشت سد بوده که هر دو سال یک سد در استان اتفاق افتاده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.