کرونای انگلیس به محلات هم سفر کرد

اولین مورد کرونای جهش یافته انگلیسی در محلات مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  اداره بهداشت و درمان شهرستان محلات از شناسایی اولین مورد کرونایی جهش یافته انگلیسی در محلات خبر داد.

بعد از اراک، خمین، ساوه، خنداب، محلات پنجمین شهرستان استان مرکزی است که کرونای جهش یافته در آن شناسایی شده است.

سرعت سرایت کرونای جهش یافته انگلیسی   بالاست و علائم این بیماری   ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ابتلا در فرد دیده می‌شود، تصریح کرد:

  سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: در زمینه پیشگیری و مقابله، تمهیدات تازه‌ای برای کرونای انگلیسی ویروس وجود ندارد و با کرونای معمولی تمهیداتشان یکسان است.

جمالیان افزود: مانند همه جای دنیا از هر منطقه‌ای ۳۰ نمونه برای انستیتو پاستور ارسال میشود که  این موارد تصادفی بین بیماران سرپایی، بستری و متوفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین و ایمن‌ترین واکسن است اضهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم امیدوار کننده بوده، اما راضی کننده نیست و مثل راه رفتن در میدان مین هر لحظه ممکن است با کوچک‌ترین سهل انگاری یک بحران و فاجعه رخ دهد.

او ادامه داد: از سویی نگران گسترش سویه‌های جدید بیماری در استان مرکزی هستیم که تمام تلاش کادر بهداشت و درمان جلوگیری از این اتفاق است و از طرف دیگر با سهل انگاری یک نفر، یک جامعه به خطر می‌افتد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و ۳۳ شهر دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.