رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

وضع مهارت در کشور اسفبار است

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ساری گفت: متاسفانه در کشور گفتمان مهارت وجود نداشت و ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در ساری با بیان اینکه توسعه بدون انسان و مهارت معنایی ندارد، گفت: متاسفانه در کشور گفتمان مهارت وجود نداشت و ندارد و کمتر از مهارت حرفی زده می‌شود.

او وضع فعلی مهارت در کشور را اسفبار دانست و افزود: تغییر رویکرد‌ها به سوی مهارت آموزی، رشد و بالندگی جامعه را بدنبال خواهد داشت.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در ایران نرخ بی سوادی کاهش یافت، ولی فقط صرف مدرک گرایی صورت گرفت و متاسفانه فقر فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و حتی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی موج می‌زند.

هاشمی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همگام با تکنولوژی روز دنیا و نیار بازار کار تغییر رویکرد داده است، گفت: ویروس کرونا موجب حذف برخی مشاغل و شکل گیری برخی مشاغل جدید شد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز به سوی رشته‌های نو متناسب با نیاز بازار کار جرکت کرده است.


بیشتر بخوانید 
دانشگاه‌ها فقط ۴ درصد در اشتغال موثرند


رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: آموزش‌های مهارتی با توجه به نیاز بازار کار در هر منطقه متفاوت است و با توجه به وجود جنگل در مازندران، مرکز تخصصی آموزش چوب ایران در این استان تشکل می‌شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی زالنوری
۱۵:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب خدمت شما.من حدود 2 ساله آموزشگاه دارم باور کنید،50 درصد از آموزشها برای افراد بی بضاعت و ایتام انجام میدم ولی هیچ ارگانی وجود نداره که به مقدارهر چند کوچک حمایت کنه،واقعا متاسفم همین البته من بیشتر میخندم به این اوضاع شمام بخندین یه کم دلتون شاد شه .یا علی