بیش از ۳ هزارنام نویسی برای دریافت نهال در همدان

پیش از ۳ هزار نام نویسی برای دریافت نهال به مناسبت هفته درختکاری در همدان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس قبادی معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بیش از ۳ هزار ثبت نام برای دریافت نهال به مناسبت هفته درختکاری در همدان انجام شده است.

او با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی اظهار داشت: ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و شعار امسال " همه با هم برای حفاظت از منابع طبیعی" است.

قبادی با اشاره به اینکه عنوان اولین روز هفته منابع طبیعی " منابع طبیعی درختکاری و توسعه پوشش گیاهی است، افزود: غرس نهال در مساجد و اماکن متبرکه و حضور اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و خانواده‌های آن‌ها در مراسم نماز جمعه از جمله برنامه‌های نخستین روز از هفته منابع طبیعی است.

قبادی با بیان اینکه کاشت نهال در مرکز تحقیقات کشاورزی و افتتاحیه جنگل کاری و بند ملاتی گلپر آباد ملایر از از برنامه‌های روز دوم هفته منابع طبیعی است، گفت: عنوان سومین روز از هفته منابع نیز " منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه و از برنامه‌های این روز دیدار با رسانه‌های استان، کاشت نهال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی به یاد شهدای مدافع سلامت در بیمارستان بعثت است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: کاشت نهال در ستاد فرماندهی انتظامی استان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، برگزاری مانور یگان حفاظت و اجرای طرح بیابان زدایی روستای موسی بیک فامنین از برنامه‌های چهارمین روز از هفته منابع طبیعی است.

قبادی با اشاره به اینکه عنوان پنجمین روز هفته منابع طبیعی " منابع طبیعی آموزه‌های دینی است" و برنامه این روز کاشت نهال در حوزه علمیه سفیران هدایت است، مطرح کرد: طرح ۲۲۵ هکتاری بیابان زدایی گندجین و نهال کاری ۵۰ هکتاری در نیروگاه شهید مفتح برنامه‌های روز ششم هفته منابع طبیعی است.

قبادی پیاده روی کارکنان در تپه عباس آباد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، درخت کاری به یاد شهدا و فداکاران منابع طبیعی و دیدار با خانواده‌های آنان و کاشت نهال در گلزار شهدای نهاوند به یاد شهید سلگی و دیدار با خانواده این شهید را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی برشمرد.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۷۰ هزار اصله نهال در سطح استان کشت می‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
درختکاری بسیار مهم است و از اون مهمتر حفاظت از درختان و نهال های کاشته شده است تا ان شالله سرانه فضای سبز در استان افزایش یابد